Mjölkstockning i gen =(

Blä va jobbigt det är. I går fick jag mjölstockning igen, fast i andra bröstet. Å det gör såååå ont och febern kom tillbaka igen direkt =/. Men jag lyckades få bort den rätt snabbt i alla fall. Så idag är jag rätt så pigg i gen, fast jag sov lite sådär i natt så jag är rätt trött. Alltid är det något.

I går fick Elin följa med Madde till öppnaförskolan här ute. Hon har ju en kompis där som hon brukar leka med, Moa heter hon. De hade haft jättekul så de ringde och frågade i fall Elin fick följa med Moa hem och leka. Och självklart så fick hon det. Bara kul att hon har någon att leka med.
Tack snälla Madde för att hon fick följa med er =). Hon behövde det verkligen.
Medans Elin va borta så städade jag och fixade för fullt här. Måste ju passa på medans alvedonen verkar =p. Då ringer Elins farmor o farfar att de vill komma ut. Så jag höll på att stressa ihjäl mig för att bli klar, men det hann jag inte =/, får göra resten  idag.

Farmor håller Emma för första gången.



Emma i sin säng

I söndags va vi hos mamma hela dagen nästan och myste med deras söta hundvalpar.

Melker

Viggo




Det va barn o bebisar överallt =). Engla, Elin o Emma va ju där sen 2 hundvalpar. Så det va lite livat =D. Sen fick vi jättegod mat hos mamma. Elin bara älskade den maten. Så idag sa Elin. Mamma idag kan vi väl äta kött? Sånt där kött som mormor gjorde. Söt hon är. Så det blir det i dag. Jag o Elin har redan varit o handlat lite i dag. Och Emma hade vaknat medans vi va borta. Hon hade hackat som en kyckling på hela Jonas, hon letade för fullt efter mat =). Han hade värmt mat till henne, min infrysta mjölk.Då blev hon nöjd. Men vi var bara borta i ca 45 min el nått så det va ju ingen panik igentligen för jag gav henne mat precis innan jag åkte. Hon va säkert bara tuttig, för hon vill tutta gämt helst. Aj aj säger jag då.

Nu har jag gått ner 9 kg på 11 dagar rätt skönt att det går så fort. Har ännu inte vågat mig på att prova mina jeans, har ju 7 kg kvar till min ursrungsvikt.
Så stor va magen innan jag åkte in på bb.



Så här ser den ut efter 11 dagar efter förlossning. Jättefort har den dragit i hop sig tycker jag, så sladdrig o hängig som den va precis efter är inte så där jätte kul =).

Nu ska jag byta lite gardiner o torka lite fönster ( får se hur långt jag kommer innan skrutt vaknar).

Ser lite sur ut tycker jag =).

Hoppas ni får en bra dag i höstrusket.

kramis



Kommentarer
Postat av: Jessica

jobbigt med mjölkstockning jag har klarat mig hittills men fan va ont det gör i brösten nu när mjölken runnit till ordentligt

2009-09-24 @ 20:00:31
URL: http://metrobloggen.se/fitmom
Postat av: Caroline

Ja jag är glad att jag inte blev sämre av mjölkstockningen, fick ju bukt på den snabbt. Fick en rejäl mjölkstockning då jag låg deckad i hög feber i två dagar när jag hade fått sonen, så jag blev ju jätterädd när jag började få symtom på stockning denna gången, men slapp lindrigt undan som tur var :-). Lider med dig som blivit så dålig, hoppas du inte åker på fler nu!

2009-09-25 @ 19:28:37
URL: http://carolinehofer.blogg.se/
Postat av: Jessica

ja den har verkligen dragit ihop sig fast jag va mycket större så jag får nog räkna med lite längre tid haha. jag har oxå 7 kg kvar

2009-10-05 @ 19:22:44
URL: http://metrobloggen.se/fitmom

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0