Jag har blivit mamma till en liten prinsessa

Å jag är såååå lycklig. Har fått en liten tjej till här. Hon ska heta Emma har vi bestämt. Elin vill så gärna det.
Allt gick jättebra.
Vattnet gick i torsdags morse kl 05.30. Hade bara lite små värkar. Va inne på förlossningen och gjorde ctg vid 12 tiden. Sen va det bara att åka hem och invänta värkar. Elin va hos farmor o farfar för att jag skulle kunna ta det lungt och man vet ju aldrig när det sätter igång heller direkt.
Men i alla fall. Jag o Jonas tog det lungt kollade på lite film o myste lite. Sen på kvällen runt halv 10 så började jag känna mer starka värkar. Men Jonas skulle ducha o göra sig i ordnig innan. Jag ringde förlossningen o de tyckte vi skulle åka in. I bilen in känner jag hur intensinvare värkarna blir och tätare. Jonas känner panik. Va inne vid kvart tio i 11. Kommer in i ett förlossningsrum börjar få lustgas direkt. Hon känner att jag är öppen 6 cm vid lite efter 11. Hon går i väg för att en annan parsient behöver henne. Hon skulle komma tillbaka igen vid halv 12. Det gör ont nu kan jag säga. När hon kommer tillbaka lite efter halv 12 känner hon att jag är öppen 8-9 cm. När hon känner det så får jag krystvärkar. Jag har då fortfarande på mig mina vanliga kläder. De bara sliter av mig kläderna. Efter nån min är lilla Emma ute. Hon kom ut 23.40. Allså 50 min efter vi kommit in. Hon vägde 3315 och är 50 cm lång. Har jättemycke svart hår. Så söt så, lik Jonas =). Jag känner nästan fortfande chock att det gick så fort. Men det är så skönt att det är över =). Va hemma här hela familjen vid 15.00 tiden i går.

Här är lite bilder på undervärket.



brickan mde mackor efter Emma kommit ut.

jag o Emma precis efter.

Det blir fler bilder en annan dag. Nu ska jag ängna mig åt min lilla familj.

Tack Susse för de jättefina kläderna du köpte till både Elin o Emma. Det uppskattas här =). Tack för att du finns.
Tack mamma för godiset till Elin. Det är jätteviktigt att inte glömma bort stora syster nu.

Massor av kramar från en nybliven mamma



Kommentarer
Postat av: Lina-mamma till prinsessan Leja

Grattis Cissi till lilla Elin! Mys nu riktigt! Din förlossningmlåter som min...väligt snabb!

Kram

2009-09-13 @ 07:41:20
URL: http://linalillalina.blogg.se/
Postat av: Jessica

Grattis :) jag får vänta ett tag till 8 dagar efter BF idag och ingen bebis :(

2009-09-14 @ 17:01:26
URL: http://metrobloggen.se/fitmom

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0