Ojdå

En vecka sen igen jag skrev här. Hm dåligt av mig =/. Ju längre tid det är i mellan ju svårare blir det att veta va man ska skriva....
Men jag ska försöka sammanfatta lite va vi gjot i veckan. Fast denna veckan har jag faktist hållt mig hemma det mesta faktist.

På söndagen va vi hos pappa o firade farsdag. Alla mina syskon va där me. Kul att samlas alla i bland o bara umgås. Pappa höll Emma för första gången.

Snälla goa pappa o Emma

Sen när pappa gått till lagården så åkte hela syskonskaran till mamma o hälsade på. Vi spelade lite spel o hade det myyyys. Pratade lite minnen om Nina. Känns bra att man kan prata om henne o fråga mamma om det är något man undrar. Det finns ju mycke man undrar men det finns tyvärr inte svar på allt....


Va på öppnaförskolan som vanligt på måndagen. Alltid lika trevligt =). Elin får leka av sig lite efter helgen. Sen efter så följde hon med Moa o lekte några timmar. Då sov faktist Emma hela tiden så jag fick lite egen tid . Men då passade jag på att åka o handla lite på Ica. Så slapp jag ta med en av barnen i alla fall =).


På tisdagen va Elin på dagis. Då  passade jag på att städa. Måste ju göra nån nytta när man har tid. Sen när jag hämtade Elin så åkta vi till Svenssons för att köpa blomma till min kära vän Anngelica som fyllde år. Blev bara en liten blomma. Fanns inte så mycke fint tycker jag denna gången. Annars brukar det finnas massa fint. Men de byggde om där inne så det va väl därför...Så vi åkte dit med blomman lite snabbt för hon va sjuk.
Sen när vi åkte hem så började det snöa för fullt. Sååå mysigt. Så vi gick in  i affären o köpte pepparkakor. Så ringde vi till Susse o bjöd henne på fika. Åkte oxå in på fiket o köpte bullar till oss. Tände sen upp en brasa och tände lite ljus. Sen satt vi i köket jag, Emma, Elin o Susse i fikade årets första pepparkakor o åt bulllar o kollade ut genom fönstret medans snön yrde i luften....Mysigt =)

Fredag.
Va hembjudna till Elins dagis kompis Alexia. De är typ bästisar =). Jättekul. Alexia o Elin är nästan lika gamla o hon har oxå fått en lillasyster. Det skiljer 2 månader på Emma o hennes syster Antonia. Hennes mamma o jag brukar prata typ varje dag när vi lämnar o hämtar dem. Hm känns pinit men jag komme inte i håg va hon heter =S. Men hon är jättetrevlig ialla fall.  Satt o pratade om allt möjligt i över 4 timmar o det va inte tyst en minut. Så vi båda va nog duktiga på attt prata =).Medan Elin o Alexia lekte. Nästa gång ska de komma hit.
På kvällen va det fredags mys som vanligt o kollade på idol.

Alexia

Antonia o hennes mamma

Blev visst inget kort på Elin =/.



Här ligger Emma o gymmar =).

Ska säga grattis till Cissi me som fått en "liten" son i veckan. Han vägde 4570 g o va 51 lång. Å va mysigt för dem. Länktar efter att få se honom.

I morgon är releasen för Ninas skiva. Det är med blandade känslor man åker dit. Ska bli kul att höra alla hennes låtar, samtidigt kommer det bli väldigt sorligt när hon inte kan vara med =(. Men vi vet ju oxå att det är detta hon ville. Hon ville ha denna "festen" fast hon inte kunde delta.  Det kommer nog vara rätt jobbigt för många i morgon kan jag tro. Men det kommer säkert folk som inte känner henne heller utan bara läst om henne i Jp eller hört om henne....

Nu ska vi fixa lite mat här.

Hoppas ni får en mysig lördags kväll.

Kramis

Nina du finns i mina tankar.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0