Mina duktiga tjejer.

I söndags så va vi på Ninas skivreleas. Å va jobbigt det va. Fast det va jättefint.
Det första man ser är en stor bild på Nina på dörren in. Sen ser man mormor som står o gråter. Va stora bilder upphängda på henne lite överallt. Och där framme va det en stor på henne som visades hela tiden innan allt började. Man satt o grät typ hela tiden. De visade ett bildspel på henne och spelade en av hennes sånger "jag vill leva". Å va jobbigt det va, man hörde snyfningar överallt i kyrkan som va fullsatt.. Sen va det 3 andra tjejer som sjöng hennes låtar.
Men det va kul att träffa hela släkten o massa annat folk som man inte träffat på länge. Nina hade varit sååååå nöjd med denna kvällen. Hon sålde slut på alla cd skivorna och fått massa beställningar =). Härligt.
Nu är det bara det  jobbiga kvar......
Begravningen är fredagen den 27 november..

I måndags va vi bara hemma. Moa va sjuk så va hemma från öppnaförskolan. Vi spelade lite spel o läste lite böcker i stället. Blir lite lång tråkigt i bland att bara vara hemma en hel dag. Det regnade nästan hela dagen så det va inget väder att vara ute i heller.

I går va Elin på dagis.
Då åkte jag, Emma o Angelica in för att köpa julklappar till de små =).
Blev lite smått o gott, bland annat denna Hallo Kitty "dator". Det är massa spel på som de lär sig räkna o skriva lite.Elin är jätte intresserad av det, så jag tyckte det passade bra.

söt va?

Emma va så snäll så. Sov hela tiden =). Vi va bara på Eko hallen o Brio. Vill inte åka till ställen där det är massa folk med Emma.Vi köpte me oss lite mat o åt hos Angelica. Vi skulle igentligen åkt o hälsat på hos Therese i hennes nya lägenhet. Men hon mådde inte bra. Kra på dig vännen. Fick jättefina öronhäng av Angelica o Therese i födelsedags present (lite efter). Tack så jättemycke tjejer =).

På eftermiddan skulle jag, Jonas o Elin ta sprutan. De började ta den vid 17.00 tiden. Vi va där innan 16.00 som tur va. För typ hela Tenhuls föräldrar o barn va nog där. Kön va säkert 150-200 m lång o barnen sprang runt o lekte. Vi va i bland de första så vi va klara 17.20. Elin va jätteduktig. Hon sa ingeting. Hon sa bara det gjorde inte ont något =). Min dukiga tjej. Sen åkte vi o köpte Macdonals för det hade vi lovat henne, i fall hon tog sprutan. Men den gjorde verkligen inte ont. Kände inget. I dag har jag bara lite ont i armen. Elin o Jonas mår oxå bra i dag =).

På kvällen va Elin så duktig, hon matade Emma med flaskan.

duktig hon är. Jag ammar men får ge ersättnig nån gång om dagen.

Det va hon själv som tjatade att hon ville mata henne. Hon är så snäll mot henne. Ger henne tutten i fall hon är ledsen el skakar på skallarn så hon inte gråter. Pratar med henne massa o vill hålla hene jättemycke. Och hon håller henne jättebra nu =). Nu har ju Emma växt till sig lite så det är lite lättare  för henne.

Emma har verkligen oxå ändrat på sig. Hon är så stadig i huvidet. Ler o "pratar" jättemycke. Det är sååååå mysigt. Man vill bara pussa o gosa med henne hela tiden. Hon luktar bara så där gott som en liten bebis kan lukta =).
Sen lyfter hon på huvudet jättemycke när hon ligger på mage.

kolla här.

Detta är Elin när hon tränar lite. Fast hon är nog lite äldre på denna bilden. Men visst är de lite lika?

För nån v sen blev hon bara jätte arg om hon fick ligga på mage, lyfte inte huvudet alls. Men kolla här va hon lyfter högt. Min duktiga lilla tjej.
Hon sover oxå hela nätterna. Oftast får jag väcka henne på morgonen när Elin ska till dagis så hon hinner äta innan vi åker. Det är så det ska vara =D. Nejdå jag vet att det är långt i från alla bebisar som är såna. Men Elin va oxå sån. Jag är verkligen så glad att jag fått såna barn som sover hela nätterna.Man orkar ju så mycke mer på dagen då =).

I dag på mogonen va jag hos tandläkaren oxå. Har inte varit där på 2 år tror jag =/. Men jag hade inga hål =D. Emma va oxå jättesnäll. Hon satt bara där i bilbarnstoel o va söt =). Visste inte heller att man fick 300 kr per år från försäkringskassan upp till man är 30 år efter 30 år får man 150 kr per år.. Och jag va inte förra året så jag hade 600 kr att betala med =). Så jag behövde bara betala 165 kr =). Men det va bara en vanlig undersökning som gick på 765 kr. Skönt att man hade de 600 kr innestående då. Men kan inte fatta att de kan ta så mycke för bara en undersökning.

Nej nu ska jag pussa lite på min lilla Emma.

Hoppas ni får en bra dag.

Kramis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0