Helgen

I lördagskväll va vi hembjudna till Sandra, Andreas, Thea o Hanna. Kan ju meddela att det va ett tjat här hemma hela dagen. När ska vi åka till Thea o Hanna?? Hela dagen. Tills vi ska åka. Då sitter hon o kolla på tv o vill kolla färdigt på det först. Men hallå hon har liksom tjatat hela dagen om att åka. Det är bara sååååå typiskt Elin. Så vi fick ju hjälpa henne på med ytterkläderna och sen åka. Kom i rätt så i tid denna gången. Vi skulle vara där runt 17.00 - 18.00 tiden. Vi v nog där vid halv 6. Men det va för att jag stoppade Jonas i sista stund om att duscha. Annars hade vi kommit en timme senare kan jag tänka mig. För han tar hur lång tid som helst på sig är han duschar. Alltid när vi ska ha folk hit så står han i duschen när de kommer, så typiskt honom =p..

Cissi, Per, Albin o lilla Oskar va oxå där. ÅÅÅÅÅÅÅ va söt han va lilla Oskar. Så liten o hjälplös. Kan inte förstå att den inte va så längesen min lilla va sååå där liten o hjälplös. Klar att min lilla Emma fortfarande är bebis men inte så där spädig längre. Jag bara älskar bebisar, de är ju sååååå goa o mysiga. De där så läterna de har, gnorrar å gnyr lite, så mysigt. Men det är oxå lite skönt när man kommit över den där späda tiden. När man inte lärt känna dem än. När det skiks mycke, särskillt på nätterna. Så man är så´där dödstrött attt man knappt vet va man heter. Man blir sådär frustrerad när inget kanske hjäper o sambon inte märker nått fast bebisen kanske gall skriker..Då vill man nästan bara sätta sig ner o gråta =/. Och innan man kommit in i alla rutiner.

Nu trivs jag jättebra i alla fall. Jag har lärt känna Emma rätt så bra nu tycker jag. Hon sover hela nättera utan ett knyst =), är snäll o go på dagarna. Sover inte sådär jättemycke på dagarna, fast när man åker i väg nånstans så sver hon jättemycke =). Jaja nog om det.

Ungarna lekte för fullt som vanligt. Strökade o rev ut o åt glass o popcorn så mycke de kunde innan de slocknade lite här o var =). Vi va kvar sent som vanligt. Jonas kan ju aldrig sluta tjata när han träffar dem =p. Fick typ dra han där i från. Stackas Sandra o Andreas, de va väl trötta. Fast det är alltid kul att träffa dem. Sandra hade gjort jättegod mat som vanligt. Jonas va mest glad i eftrerrätten. Sandra hade gjort turkiskpeppar maränger. Super goda va de=). Så nu säger Jonas att jag måste gör a det =).
Emma va i alla fall såååå snäll där. Först sov hon 3 tmmar, tills jag väckte henne. Sen åt hon bara lite o va me hela tiden. Låg mest i soffan o kollade lite. Åt lite till, sen sov hon en stund innan vi åkte hem. Vi åkte hem rätt sent. Kl va säkert 02.00..Men trevligt va det.

De vilda barnen =).

De nyblivna föräldrarna.

titta va söt han är.

jag o Emma

jag, Emma,Per,Cissi, Andreas o Sandra.



Här är en nöjd Emma när hon badar.

Sov till 11 på söndagen. Så det blev ev kort dag känns det som. Vi åkte o stor handlade på  maxi på eftermiddan.
Sen va det bad för Emma här.

I dag har Moa varit här o lekt med Elin.

Nu ska jag fixa lite mat här.

Ha en mysig kväll.

Kramis

Pratade me min kära stora syster här nyss. Känns som det va längesen vi pratade. Hoppas vi träffas mycke sen när hon fått sin lilla bebeis. Man. ska ta vara på varandra. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0