Torsdag

I dag lämnade jag Elin på dagis vid kl 9.00. Hämtade upp Shpresa för att handla till frukosten. Skönt det va att bara sitta där och prata utan barnen för en gång skull. Vi brukar alltid ha me oss barnen. Hanna va hemma för hon hade lite feber. Men hon är ju så stor så hon stör ju inte =). Det är annat me de små liven på 3 år som tjatar o stökar och ska ha uppmärksamhet hela tiden =p, fast det är kul oxå. Men i bland kan det faktist vara skönt med lite egen tid. Får väl passa på nu innan nästa kommer =p. Då blir det inte mycke egen tid. Särskillt inte under amningsperioden. Då kan man vara glad om man hinner ducha varje dag =). Ne men det är nästan så. Elin va ju ett rätt vaket barn redan som spädbarn så man hann ju inte så mycke då. Fick skynda sig o ducha när Jonas kom hem, men det passade ju inte alltid att vara hos pappa. Hon va rätt mammig om man säger så. Det är verkligen en speciel tid det där med små bebisar. Men den tiden går över fort tyvärr. Vill att de ska vara små länge, för de är sååå mysiga. Klart de är mysiga sen med, men det är ju inte samma sak då.... Ni förstår nog va jag menar....

Va hos barnmorskan i dag me kl 11.45. Allt va bra. Fick lyssna på hjärtljuden. De låg på 150. Låg me rumpan neråt =/. Precis som Elin gjorde i stort sett hela min gradivitet. Hon låg på en sida hela tiden, därför fick jag bara 2 brisningar på ena sidan. Precis så ligger denna me. Man ser det när man ligger ner, att den ligger just på den sidan för det buktar liksom ut på den sidan mycke mer.....Hm får hoppas det ändra sig. Kanske är det så att min/mina syskons livmoder är formad på ett speciellt sett för att våra små bebisar vill ligga med rumpan neråt. Min mamma har fött 2 av oss i säte (me rumpan först). Min moster har fött en i säte, min stora syster har fött i säte och jag har fött i säte. Det är inte alls jätte vanligt att man gör det. De på bb va helt imponerade av min histora =). De hade aldrig hört talas om nått sånt innan. Jaja men det går ju föda så me, det vet vi ju =).

Urch vilket tråkigt vädet det har varit i veckan. Finns ju inget kul att göra. Bara vara inne o tråka. I går bakade jag/vi 2 gånger till och med för att det inte fanns något att göra. Elin klättar nästan på¨väggarna här hemma. Å det skulle vara så kul för henne att ha någon kompis här hemma till henne. I dag sa hon det till mig när vi på väg hem från dagis. Mamma jag vill ha en kompis hemma oxå. Å det känns så tråkigt när hon säger så. Jag får nog ta tag i det snart att ta mod till mig att gå bort till de som har en flicka som är lika gamal som Elin. De bor ju här på samma gata, o bebis har de me precis fått. Vi sa det sist när vi träffades att vi kunde ringa på hos varandra så man kunde gå ut. Men det är ju lättre när det blivit lite varmare...Får göra det för henne skull. Sen är det ju alltid kul för oss oxå när vi är hemma me våra bebisar o ha nån kanske att träffa här hemma.
Men hon går me på dagis i Tenhult 4 timmar om dagen som Elin me ska göra sen..Fast kanske inte 5 dagar i v, kanske 3-4 dagar. Får se hur Elin vill ha det. Hon storm trivs verkligen på dagis o hon behöver träffa sina kompisar. Känner nu redan att hon går lite för lite de veckorna jag är ledig, då länktar hon jätte mycke dit. Är ju inte samma sak när vi leker med henne här hemma =( Men jag jobbar inte länge till så det känns lite onödigt att ändra på hennes schema för 1 månard el 2. Men det återstå att se hur dettta går =).

Nu ska jag bygga lite kossar me värsta halsbrännan =(. Urk jobbigt, samarinen hjälper inte, har ringt till Jonas att han måste åka til apoteket o köpa något bättre, kunde knappt sova i natt pga det =(. Urch hade det me Elin massa me. Å bättre blir det inte ju större magen blir, tyvärr.

Ha en bra torsdag.

Kramis

Kommentarer
Postat av: Susse

Klart du är ! Men jag har inte varit med nån idag ;) Pusssss*

2009-05-07 @ 21:04:07
URL: http://lillasysterandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0