Torget

I dag vaknade Elin halv 8. Vi gick upp då jag o lillan Jonas fick ligga kvar för att sova en stund till. Så jag gick o plattade håret medans Elin kollade på barntv. Sen fixade jag frukost till familjen. Brukar alltid göra lite godare frukost på helgerna.  ägg, flera olika pålägg o grönsaker till det, yoggi, jos(?), kaffe mm.  Känns som helg då. Vi äter ju bara frukost 4 dagar i månarden så det blir lite mysigare så.
Sen lite efter 9 åkte jag i väg för att möta Susse vid torget. Men va det blåste kallt där inne i stora staden. Burr.
Vi gick där o tittade på alla fina gardiner. Fanns massa fina färdigsydda panelgardiner för 80 kr, billigt. Men just nu beheövde jag faktist inga nya. Visst nån ny till hallen, men jag vet inte va jag vill ha där än. Så det blev bara strumpor till mig o Jonas som jag inhandlade.15 par 100 kr. rätt billigt va? Fanns massa blommor me som man planterar ute, men det är fortfarande lite för kallt på nätterna, så jag väntar några veckor till innan jag planterar...Ska inhandla lite nya utekrukor me.
Susse hittade inget.
Sen åkte vi in till stan o gick där lite. Hittade lite sött till Elin. 2 linnen till mig långa som jag måste ha nu för magen sticker ut. Sen åkte vi vidare till Ica Maxi o handlade. Skönt att få så mycke gjort på förmiddan. Så jag va nog hemma runt halv 2 tiden. Jonas o Elin va ute o åkte. Hälsade på farmor o farfar o köpte på macdonlads till Elin.

I kväll blir det väl grilla här som vanligt =p. Hoppas på att det går nån bra film som man kan titta på. Tänkte jag skulle börja läsa Män som hatar kvinnor, den ska ju vara bra.

Detta köpte jag till Elin i dag.





Söta va?

Ne nu ska jag börja läsa lite.

Ha en mysig lördag.

kramis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0