Rädd

i går va vi bara hemma o slappade. Rätt skönt men lite tråkigt för Elin kanske. Men man får ju sysselsätta oss så mycke det går inne när det är tråkigt väder ute. Bygga me klossar, läsa böcker o mysa.

Min lila bebis i magen är en liten vilding. Sparkar jättemycke. Men i går från eftermiddan till i dag tills för nån timme sen hade jag inte kännt den sparka något. Blev såååå rädd att det hade hänt något. Men nu spakar den för fullt i gen. Den kanske va lite trött el nått. Men jag tror det är så man blir rädd för minsta lilla när man är med barn el har barn...
Först är man rädd de 12 första veckorna att man ska få missfall, sen är man rädd resten av gradiviteten att det ska hända något med barnet. Sen när de väl är födda är man rädd för spädbarnsdöd. Sen när man kommit över det så är man rädd att de ska sätta i halsen el nått annat hemskt som kan hända. Kan man aldrig slappna av som förälder???

Nu har jag fixat lite mat till mitt lilla pyre här hemma. Det blev hemlagade biffar med mackaroner (favvo). Jag förberedde för kvällens mat, köttfärslimpa så då gjorde jag 2 biffar av den smeten oxå, perfekt till midda till henne på dan så här.. Så nu står den i ugnen, har skalat potatisen så det är bara att sätta på när jag kommer hem sen. Ska åka till mamma en sväng här om en stund. Har inte sett hur det blivit nu när de väl flyttat in..... Tror Susse skulle me oxå...

Ha en bra tisdag

kramis


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0