Leverfläck

I dag är det öppet på vårdcetralerna för att kolla leverfläckar man är orolig för. För ca 1 1/2  år sen så fick jag för mig att jag hade hudcancer. En av alla mina "inbillningsjukdomar" =p. Nej då jag va helt säker. Har en röd fläck på min näsa som inte försvann o en i pannan. Hade då läst om fläckar som inte försvinner kan vara hudcancer. Det va inte nån leverfläck som va konstig utan en röd fläck som inte försvann. Å va jag gick å tänkte på det. Såg den där fläcken gämt när jag kollade mig i spegeln. Va rädd att det va nått farligt. Tror det tog ett halv år innan jag vågade ringa till vårdcentralen och boka tid. Kändes mer värkligt när man väl har bokat tid. Fick tid en tidig morgon vet jag efter att jag jobbat dag helg. Men jag hade ändå inte kunnat sova på natten för att jag skulle dit. Drog upp Elin tidigt ur sängen o packade me lite frukt för att hon skulle vara lugn där inne. Detta va nog för 1 år sen. Men hon va så snäll så (va nog trött). Jag va dö nervös, väntade på min dödsdom typ.
Så kom doktorn in o kollade me förstoringsglas i nån sec. Ett ytligt blodskärl det går att ta bort me lacer sa han bara. Sen va besöket klart. Tog inte äns 1 min. Men jag var FRISK det va det viktigaste =).
Å jag va så lättnad o glad att det itne var något farligt. Jag har fortfarande kvar min lilla röda fläck (som går sminka över) men det gör inget för det är inte farligt i alla fall =).
Men om jag igen skulle bli orolig för någon konstig leverfläck el nått så skulle jag inte tveka att uppsöka läkare. Bättre attt kolla en gång för mycke el??
I dag tex om ni har nån leverfläck ni är lite orolig över, åk in och kolla upp det (hm fast kl är nog för mycke för det nu tyvärr). Boka annars en tid, jag fick en tid redan nån dag efter jag ringde......

I dag har jag jobbat. Gick bra. Får rätt mycke sammandragningar på jobbet så jag får sätta mig ner o ta det lungt en stund. hm undra i fall man får det de är så hårda nu för tiden att så fort man har lite tid över så ska man städa o fixa. Men jag orkar faktist inte det på samma sätt som innan =(. Men min barnmorska sa till mig att jag måste sätta mig ner o ta det lungt en stund i fall jag får mycke sammandragningar. Vill ju inte att det ska sätta igång nu direkt, är faktist 16 v kvar än....Jag vet  inte i fall det kan sätta i gång direkt men man får ju tyngre att andras o det är lite obehagligt när magen blir så där sten hård, känns liksom i hela kroppen. Det blir mest när jag lyfter tungt o har det stressigt.....

Nu  har jag fixat lite mat till oss här. Jonas har inte kommit hem än o kl är snart 19.00. han jobbar över lite, de har sååå mycke att göra. Tur är väl det.
Det blir köttfärsbiffar med krossadetomater, matlagningsgrädde häller det över biffarna i stekpannan som sås, rödlök o persilja över. potatismos o sallad. Jättegott. Har tagit det receptet ur Buffe. Musigt

Nu ska jag o Elin äta lite i alla fall. Eller jag måste nog vänta tills svampbob är slut först =p.

Ha en bra kväll

kramis


Tänker på dig Tessan......



Kommentarer
Postat av: Tessan

Tack gumman, du är för go. Känns mycket bättre nu. Syns i morgon! Kram.

2009-05-11 @ 19:37:25
URL: http://tessanaxelsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0