Ledig dag =)

I går va vi lediga tillsammans jag o Jonas, skönt att få en extra dag så där. Så vi va ute me Elin o cyklade på sin nya cykel. Jag gick, Elin cyklade o Jonas åke skateboard (stava?). Nästan varje gång Elin såg en överblommad maskros va hon tvungen o stanna o blåsa. Hon kallar dom blåsblås. Så en vända i byn tog ca 1 1/2 timme, o denna byn är inte särskilt stor. Men vi träffade på  Idas pappa (en barndomskompis) Lasse som vi blev stående o pratandes me rätt länge. Det är så skönt här ute alla känner typ alla. Jag växte ju upp här ute me. Vi verkligen stormtrivs. Inte trodde jag att jag skulle flytta tillbaka hit o bilda familj, hade jag aldrig tänkt. Men det blir väl aldrig va man tänkt sig kanske ?

På eftermiddan åkte vi ut till Hovslätt till Cissi, Per o Albin. Sandra, Andreas, Thea o Hanna va oxå där. V i grillade lite korv o hade mysigt. Barnen lekte för fullt som vanligt.
Cissi ska ju oxå ha bebis =). Jättekul. Hon är i v 15-16 och hennes mage va nästan lika stor som min. Hm bara inte min är för liten? Ska till barnmorskan på ons o mäta magen för första gången. Men jag tror nog inte den är för liten. För det står att livmoden ska nå 2 cm över naveln och det gör min, syns jätte tydligt när man ligger ner.

I dag jobbar Jonas och i kväll ska han iväg me några kompisar på traktor pulling tror jag det va. Så han ser vi inte röken av i dag =/. Men jag  har lovat Elin att vi ska bara ha mys hela dagen =). Susse o Tias ska vara här me oss i kväll så vi inte är själva. Men jag tänkte att vi skulle åka till Macdonalds o äta sen. Sen kanske hyra nån film o mysa. Jag jobbar ju i morgon hela dagen så det kan väl inte bli allt för sent. Men jag jobbar ju som sagt bara 1 dag denna helgen =).



Lite bilder från  i går



  




söta hanna Söta Thea

killarna Cissi Sandra o Cissi

Nu ska jag städa av här lite o fixa så vi kan åka i väg sen.

Hoppas ni får en kanon härlig helg.

Kramis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0