Helgen

 I fredags va Jonas ledig då som alla andra =). Skönt att få en extra dag ledig i hop. För det sker inte allt för ofta i detta hemmet tyvärr. Är ju bara lediga 4 dagar i månarden tillsammans o det känns inte mycke alls. Men snart blir det ju ändring på det =D.
Jobbade sen fredag natt, det gick bra faktist. Hade då tagit ledigt andra natten som vanligt =p. För att det är såååå jobbigt, tråkigt o får ont i ryggen av dessa långa pass. Men nästa gång jag jobbar natt så är det sista gången på mycke länge så då tänkte jag att jag inte skulle ta ledigt. Tessan börjar ju jobba me oss den helgen me så då går det genast mycke bättre =). Både jag o Tessan hade lagt in om att vi ville jobba båda våra helger i hop, innan jobbade vi bara dag helgen tillsammans och både jag o hon vantrivdes på våra natthelger. Så nu när de skulle ändra schemanen så sa vi till att vi ville jobbad båda våra helger i hop. Så det fick vi =D. Men det blev bara 1 gång sen går jag hem på havandeskapspenning o mammaledighet så vi får väl jobba helgerna i hop sen när´jag kommer tillbaka i gen. Å det blir inte än på jättelänge =). fast jag har ju tänkt att jobba min daghelg efter ca 6 månarder efter bebisen är född, i fall jag nu får det. Nog om det...

Lördagen va lugn här, va mest ute i det härliga vädret. Fast det va lite små kallt i luften tyckte jag. Mamma o Olof va här o hämtade vår soffa, bord, matta o vitrinskåp från nedervårningen. För vi ska måla om där nere o när vi gjort det så vill vi köpa lite nya möbler så mamma o Olof ville köpa våra. Men nu är det nästan helt tomt där nere i gillestugan =(. Får hoppas vi målar snart så vi kan inhandla några möbler dit. Fast om jag känner Jonas rätt så blir det inte detta året =p. Fast jag kan måla sen när jag går hemma innan bebben är född. Där nere är det ju svalt o skönt. Jag kanske tycker det är lite jobbigt att vara ute OM det nu blir jättefint väder i sommar. Det är ju inte så jobbigt att måla tycker jag......Fast om jag är stor som en "flodhäst" så kanske det inte är lika smidigt =p
På lördag ska Jonas o jag åka köpa nya lister till hallen. Kanske blir att vi åker o köper dörrarna me då när vi ändå är i
väg o handlar. Lite färg o sånt till räcket me måste inhandlas. Gadrob har vi inte bestämt oss än va vi vill ha....Men det blir nog en med sjutdörrar o spegel på. Jaja nog om det.
På kvällen va vi och grillade hos Mattias, Madde o Engla. Victor, Susse och hennes Tias va oxå me =). Kul att träffa alla syskonen (fattades ett). Känns som det va längesen vi grillade alla tillsammans. Vi har ju grillat me Susse o Tias några gånger och med Victor o Johanna men inte med Madde o Tias och inte alla samtidigt heller för den delen. Men sen har ju Mattias o Madde nästan precis fått bebis o det är ju en stor ändring i sina liv då. Allt nytt som man ska lära sig o en ny människa o lära känna och ta hand om. Blir inte mycke tid över till att umgås med sina vänner precis i början. Men nu har det gått några månarder så nu är det nog lättare =).
Men på sommaren blir det ju alltid att man träffas oftare, smidigt att grilla och umgås. Vi var nog  hemma halv 1 el nått. Då va småbarnsföräldrarna trötta, jag va rätt pigg faktist. Jag hade ju sovit på dagen.Elin somande i soffan kollandes på nån barnfilm, så det va lungt o tyst från hennes del =). Men det va mys i alla fall. Blir nog många såna kvällar i sommar.....Enlga somnade tidigt så vi träffade knappt henne =(.

I går va vi i stadspaken me skruttan. Hon bara älskar att åka dit. Hon kan vara där hur många timmar som helst. Men jag tycker det är mysigt där me. Fast det är nog roligare för henne att ha med sig någon kompis. Så nästa gång tänkte jag att vi kunde fråga Sandra i fall vi får ta me oss Thea. Fast Sandra, Ade o Hanna får oxå gärna följa med. Har pratat om det massa gånger att vi ska åka dit tillsammans men det har inte blivit av. Då kan man ju ta med engångsgrill o grilla lite korv. Det va många som gjorde i går. Luktade såååå gott =). Vi grillar inte korv  så ofta men på utflykt är det ju jättegott.
Vi köpte lite glass o myste lite i solen.
Åkte hem runt 5 tiden. Köpte vi pizza på PRIMA igen, gott. Elin ville ha happy meal.
Blev inte mycke gjort här sen på kvällen. Jag kollade på 9 filmen Never been kisst (?).

I dag vet jag inte va vi ska hitta på. Blir nog städa av här lite o  åka och handla lite. Är lite sådär kul väder i dag. Blåser och ser ut att bli regn när som. Men nått hittar vi säkert på.

Nu ska jag sätta i gång här lite.

Ha en bra dag.

Kramis

Matar änderna

   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0