Helgen

I fredags jobbade jag 12-18. Men va varmt det va på jobbet, undra hur det kommer bli i sommar då där nere? Fast det behöver ju inte jag bry mig om =D. Fast jag tycker synd om mina jobbarkompisar som måste jobba i den värmen =/. Det har alltid varit så på mitt jobb att det är sån hetta på sommaren el redan på våren till sena hösten. Det är år 2009 inte 1970 kan man inte fixa det då????? Man bara undrar.
Efter jobber åt vi hos Jonas föräldrar, smidigt =) o gott. Åkte hem tidigt o kollade lite på film.Sen började jag läsa min nya bok SÅ DUMT av Mia Törnblom hennes självbiografi. Har velat köpa den sen den kom ut. Men det kostade typ 300 tyckte det va lite dyrt. Ville vänta tills den kom i pocket, de är ju billigare då. Men hade totalt glömt bort det. Sen hittade jag den på tradera. Vann den för 16 kr, vilket klipp =). Låg o lästa till kl 0300, skulle jag inte gjort va as trött på lördagen sen. Men jag kunde inte sluta läsa.....

Lördagen åkte vi för att köpa lister på Tenhultssåg. Vi trodde det va öppet lördagar till kl 13.00. Men icke. Jonas mamma sa att det skulle va det =(. Så det blev inga nya lister då. Får köpa det på torsdag i stället för då är det öppet  till 18.00.  Blev nya vita dörrar i alla fall =). Men det va ju lite jobb att sätta upp me =/, särskilt när karma är sneda o vinna.  Men men nu är de uppe i alla fall, det är det viktigaste. Gör ju inget att hela våran lördags kväll nästan blev förstörd =p. Snyggt blev det i alla fall =). Vi grillade då som vanligt =). Mumigt me den där goda vitlöksdressingen som många av mina jobbarkomopisar gör när det vankas grillning....Luktar gott gör man efter den, godast är den om man lägger i en så där 7-10 vitlöksklyftor som det står i receptet att det ska vara =p. Fast så många brukar inte jag lägga i, brukar bli 3-4 st för oss....

I dag har jag o Elin städat o fixat lite här medan Jonas satte dit handtagen på dörrarna. Va ute lite, men va det blåste burr.
Åkte sen till mamma o olof för att kolla deras "nya" möbler som mamma ärvt av en moster. Blev jättefint =). Susse o Tias kom oxå. Gissa om Elin blev lycklig då =). Hon älskar ju Mattias.

Denna väggtext ska jag sätta på en av väggarna i hallen. Tycker den är så fin.

Dröm, minns, lev SVART(väggtext, väggdekor,väggord)

Nu ska jag lägga i nya sängkläder. Har tvättat våra i dag o hängt ute. Sover vi nog gott i natt =). Behövs nu när man ska upp kl 05.00 i morgon. Jobbar  morgon denna v. Är lagom trött denna veckan då =p. Man vänjer sig ju aldrig att gå upp så tidigt, när man bara jobbar så 5 dagar i månarden.

Ha en skön söndagskväll

Kramis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0