Fredag

I går jobbade jag på dagen. Efter jobbet åkte jag o Anglica o handlade snabbt som attan för att hinna upp till skolan kl halv 3. Sen körde vi hem hennes varor för hon skulle sitta där på ett möte. Sen fanns inte det jinte fikat som jag ville ha på konsum så jag fick skynda mig in på ica för att köpa fikat....Hade bestämt med Madde, Engla o Susse att vi skulle fika runt 3 tiden. Man vet ju aldrig hur lång tid det tar på dagis, Så när jag skulle hämta henne så satt de o åt. Tar en stund det =p. Sen ska hon ska hon säga hejdå massagånger till alla. Sen skulle hon gå på toaletten självklart å det tar verkligen tid i bland....Sen klä på sig yttekläderna o pilla på alla cyklarna utanför dagis innan vi åkte i väg. Så vi åkte nog i väg från dagis 5 -10 över 3 å då slutar jag jobbet kl 2. Snacka om att det tar tid. Ja ja så är det me de små.

Susse va redan här när vi kom hem. Sen kom Madde o Engla. Man kan vara glad om man får hålla Engla lite för Elin vill ha henne hela tiden. Söt hon är...Så fikade vi lite o myste me de små....

gosar de små kusinerna

     
 busungen  

Nu kom Susse en sväng o hälsade på =). Alltid kul me besök så här en fredags eftermidda när man inte har nått för sig. Kul i dag fick Elin sin månardsbok från bokklubben vi är me i, gissa vilken rolig leksak hon fik i dag?? Ett munspel =/ så där roligt att lyssna på konstant hela tiden.....Rolig fredags kväll vi får. hm får nog gömma det när hon inte ser =p.
Å Susse o Tias ska ut o äta på Zoya i kväll, jag vill me det.. Va jättelänge sen vi åt där på resturangen. A6 har man ju varit men det är inte samma sak tycker jag...Hm får se i fall jag kan övertala Jonas =). Får ju passa på nu att gå ut o äta inann bebisen kommer eller hur? Då kommer man ju inte direkt ut o äter på ett bra tag.
Jag o Susse pratade om att vi skulle åka in till torget i morgon, får se hur det blir. Skulle verkligen vilja åka dit. Har nog inte varit där på ett år el nått. Får se hur vi gör.

Nästa v blir det kort v. På måndag slutar jag kl 18.00 för vi ska gå på cirkusen som är i Tenhult. Sen är det bara tis o ons kvar. Torsdag är vi ju lediga, sen är jag ledig fredag. Jobbar lördag dag o ledig på söndag =D. Skönt att bara jobba halva helgen. Så sen är jag ledig fredags natten så jag jobbar bara lördag natten å det är ev den sista helgen jag kör innan jag går hem. För vi vet inte än hur de ska köra i midsommar. Men i fall de kör så vill jag ju jobba nått pass i alla fall....Ska ju ändå vara hemma så länge sen. jaja nog om det.

I kväll blir det lite mys kväll här tror jag. Jag o Elin va o handlade lite godis innan. Hon va så snäll så, höll korgen det jag handlade, följde me så snällt så. Plockade i hop en liten påse me godis o la upp på bandet när vi skulle betala. Men kassörskan undrade i fall inte jag fick ont i huvudet i bland av hennes eviga tjat. Hon pratar o pratar o pratar om allt möjligt hela tiden. Men jag är så van så jag tänker inte äns på det. Min lilla tjej.

Nu ska jag hänga lite tvätt o gå och ducha.

Ha en mysig fredagskväll.

kramis


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0