Vårkänslor

I helgen har jag jobbar natt, så det har mest varit sov o jobb för mig denna helgen. Men jag känner mig stolt att jag jobbade båda nätterna, brukar nästan alltid ta ledigt andra natten för jag tycker det är såååååååå jobbigt o tråkigt att jobba natt. Men det gick riktigt bra faktist. Så jag kommer nog jobba båda nättena nästa gång oxå =).
Slutade kl 9.00 på morgonen i går, dschade tjatade lite me Jonas o Elin. Somnade nog runt 10 tiden. Sen väckte de mig vid 13.00. Fick snabb göra mig i ordning o slänga i mig lite kaffe för att piggna till. Sen bar det väg till Jonas jobb Holmgrens för de hade hoppborg där för barn. Ni skulle bara sätt Elin hur hon hoppade o hur glad hon va. För hon är verkligen en liten stutts unge. Hon hoppar på allt, soffor, våra sängar, sin säng ja allt. Grrr är arg på henne varje dag för detta. Så vi har köpt en stutsmatta o ha inne o en stor ute..Men tror ni det hjälper...Nej. Blir galen på detta hoppande. Å aldrig kan hon lyssna heller när man säger till henne, som att prata me en vägg typ.......Jaja barn är väl såna men det värsta är ju när man kommer bort o hon gör lika dant där, fast man säger till henne så slutar hon ju inte. Va ska man göra ????? Hjälper ju inget man gör, slänger in henne på hennes rum, hotar me att att hon inte får nått lördagsgodis inget hjälper......I bland är detta barnuppfostrandet sååååå svårt.
Sen köpte vi mat på Macdonalds jag o Elin, Jonas köpte pizza. Jag mår illa av pizza så jag kan inte äta det.
Sen va det bara slappar kväll. Jag låg o läste, Elin sov, Jonas satt vid datorn (som vanligt ).....

I dag gick jag upp rätt sent. Elin va uppe tidigare, hon kollade på ´barnpogram (tur att det finns när man är trött)
Sen blev det röjing här efter helgen. Å vädrade huset, å va härlig luft det va här inne sen =).

Susse kom hit o jag Elin o Susse gick ut o gå. Å det va sååå härligt. Man fick såna vårkänslor. Man bara njöt.
Vi gick ner till pappa så Elin fick gunga lite på lång gungan. Lekte lite me katterna el jagade dem så de försvann =/. Stackarna.
Träffade pappa me, Elin plockade nästan alla pappas snödroppar hm han blev nog inte så glad då =p. Fast hon sparade några i alla fall.
Madde o Engla kom ut me. Vi bara stod där o njöt av solens värme där vid husknuten. Va faktist riktigt varmt där.
Å nu är det verkligen vår i luften. Man blir verkligen mycke gladare när våren kommer.
Vi va ute i flera timmar så i natt sover nog Elin gott,

    

  mammas solglasögon....

Va på Ikea förra v hm undra va vi måste köpa för färg på sägnkläderna??

blir det rosa el blir det blått.... Säng har vi redan, men undra va det blir för nån färg på sängkläderna vi får köpa? Rosa har vi ju redan. Kul om man får köpa blått =).. Men om det blir rosa i gen så gör det absolut inget....

Nu ska jag börja me maten.

Ha en mysig måndag

kramis

Å Elin va så gullig i dag när vi va på toaletten vid spegeln. Då stod Elin på sin pall o jag gämte. Då sa Elin vilken stor mage du har mamma, å jag älskar bebisen i din mage mamma så kramar hon o pussar hon på magen. Å så gulligt det va, hon kommer bli den bästa stora systern tror jag =).. Sen pratar hon me bebisen varje dag, frågar hur den mår o så där =p, sött.


Kommentarer
Postat av: Susse

Jaa det var helt unerbart ute idag, man får passa på ;) Du fick många fina bilder med :) Hoppas ni får en mysig kväll, Pusss

2009-03-09 @ 19:55:32
URL: http://lillasysterandersson.blogg.se/
Postat av: Änglavakt

Vilka mysiga bilder, synd bara att inte det fina vädret höll i sig... hoppas du har en bra dag, jag har länkat till din blogg från min, hoppas det var ok!!! Vad mysigt att kunna titta efter massa småkläder och saker till lilla nya bebisen. Kram kram

2009-03-10 @ 14:16:24
URL: http://anglavakt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0