Tack för alla fina saker Elin fått

I lördags va jag o Jonas en sväng i stan för att köpa ny damsugare för våra sög sååå dåligt. Å vi skulle ju ha folk här på söndagen , så jag kände att jag ville ha en ny tills dess.. Susse o Tias hade Elin. Å Elin va väl lika lycklig för det =).
Handlade allt till kalaset me på Maxi.
Blev lite städning o bakning här sen på lördags kvällen.....Kollade på Melodifestivalen me.
Jag o Elin satt o åt ostbågar o kollade =). Stackas Måns han såg sååå besviken ut.....

Söndagen va det efterlänktade kalaset....Elin hade väntat såååååå.
Å hon fick verkligen mycke me, bla, massa kläder, hårband, hårspännen (tack det behövs verkligen), el tandboste, fleace tröja, nike skor, hallo Kitty pussel,armband,  några kostliga djur som barn tycker är roliga massa filmer mm mm.
Tack snälla för allt fint hon fick av er alla =).
Min mamma va så gullig me hon hade gjort en egen tårta till henne för hon älskar mormos tårta. Gulligt tycker jag. Tack mamma för att du är så snäll......
Sen hade Ann-Marie bakat massa kakor o mamma hade bakat vanlijbullar så jag behövde bara göra en tårta. Snäll familj man har =).
Viktor hade me sin nya tjej Johanna, hon verkar vara jätte go o snäll. Kul att man äntligen fått träffa henne =).

Mamma fick tråkiga besked i går om sitt jobb. Hon får inte vara kvar =(. Urch tycker synd om dig. Inte lätt nu i krisen. Alla blir nästan drabbade i slutändan. Jag vet itne va jag skulle göra i fall inte jag fick vara kvar på mitt. Jag har inte så lätt heller i min situation att få nått nytt heller, går ju i o för sig hem om några månarder så jag behöver väl inte tänka så mycke på jobbet den näramste 1 1/2 året sen =D. Fast jag vill nog jobba lite extra när jag är hemma så jag kan vara hemma ännu längre =). Kanske är sista gången för mig att vara hemma o vara mamma ledig vem vet? Men man vet ju aldrig i framtiden i fall man vill ha en liten till. De är ju rätt goa, men det är mycke jobb me det vet jag ju...

Carina min moster va me i JP i lördags. Det handlade om hennes liv, om hennes olycka och om cancern. Urch det va så hemskt att läsa. Ändå visste man allt men det va ända så hemskt att läsa om det........
Tänker på henne varje dag.

I morgon fyller mamma 50 år =). Så då blir det lite kalas. Elin ville att vi skulle åka o köpa present till henne i dag. Men det har vi redan fixat. Hoppas hon blir glad för det, det hade jag blivi =)
Skriver inte här va vi köpt i fall hon läser här =p..
Så i morgon blir det att hämta Elin på dagis o åka till mamma direkt. Får duscha o lite där. Sen kommer väl resen efter jobben....
Hm hemskt va kalas det blir. I söndags firade vi Elin på ons firar vi mamma o på söndag firar vi pappa som fyller år.
Sen en 12 april så ska Engla döpas. Blir mycke kalas nu.

Hm om jag är pigg sen så tänkte jag att jag skulle gå bort till Rickard en sväng o kolla hur de fått det i sitt nya hus. Har ju inte blivit av att jag varit där än. Bor nu ca 100-150 m från varandra nu, det är väl för nära för att hälsa på nu då =p.
Ne men jag ska faktist göra det i v det har vi bestämt.

Nu ska jag o lill skruttan gå o duscha, tänke platta o fixa håret lite i dag till i morgon (hm undra hur snyggt det är efter arbets dagens slut)....Får väl ta me platt tången till mamma =).


Ha en mysig tisdag

kramis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0