I dag har jag varit duktig =)

Har jobbar hela helgen 26 timmar. Man kan känna sig rätt mör o trött efter en sån helg. Men i dag har jag varit duktig i alla fall =).
Jonas o Mattias (Susses kille) har hållt på i hallen hela helgen o snälla Susse har agerat barnvakt. Så snällt så. Inte så lätt att ha en pillsjuk liten 3 åring hemma när man sätter upp tapeter.  Då ska det hjälpas till minsann av de där små pillfingrarna. De är så dukiga de där små fingrarana å snabba me =). Så både lördag söndag hade Susse henne. I går va de hemma hos mamma o badade o myste medan Jonas o Mattias jobbade på här i hallen. Å klara blev de me =). Duktiga ni är killar =)
Så nu är det "bara" målningen kvar...... Och byte av dörrar, o byta golv men det gör vi sen när vi byter kök.
Jo så nu efter denna helgen va det ju rätt så ordenligt smutisigt här. Så jag har torkat av i stort sett hela huset (o vi har stort hus). Dörrar, hantag, soffor, bord ja överallt där det va slip damm. Nere va det värst me slipdamm. Soffan va helt täck me damm, men nu är den ren o fin igen =). Sen har jag dammsugit hela huset o  torkat alla golv. Så nu är det rent o fint här i gen. Å hallen belv jätte bra måste jag säga. Det va en cover upp de satte upp för väggarna va så dåliga under så nu ska vi måla dem vita, fast de är nästan vita nu, el naturvita men jag vill ha vita väggar (för det ju mest lämpligt när man har barn, eller hur? -not). Men man ser nu på ett ugnefär hur det kommer bli i alla fall o det kommer bli kanon fin. Den va  ju gräsligt gul innan så nu har vi änligen fått bort den hemska färgen från alla våra väggar i vårt hus =).
För när vi flyttade in så va ett rum ill grönt ett annat ill oragnge o hallen ill gul, snyggt va? Fast de rummen gjorde vi ordning rätt snabbt, hallen tog ju "bara" 3 år innan vi gjorde fast den va ¨såååååååå hemsk. Men det va rätt mycke jobb me den. Vår hall är ju super stor, går ner i från o upp i trappan. Så från golvet nere till taket uppe va det ca 5 m o det är inte lätt att sätt upp tapeter där, så det är därför vi väntade så länge innan vi gjorde detta. Men nu är det "snart" klart ialla fall. Sen blir det köket =). Fast det väntar vi nog lite me......
Så jag tycker nog att jag varit duktig i dag å gjort så fint här när jag jobbat hela helgen me. Eller hur =)? Brukar inte göra så mycke den måndagen man jobbat så mycke på helgen.....Men jag orkade inte se hur smutsigt det va här, O det va nog ingen risk att nån annan tog hand om det heller för den delen....

I morgon ska jag till Anglica en sväng el vi heter det väl, Elin ska ju självklat me. Får se i fall jag å Elin åker till a6 en sväng, hon har tjatat så att hon vill åka dit i dag. Hon va nämligen me Jonas inna på Coop o köpte klister i går o hon tyckte det va såååå kul. Så nu vill hon in till a6 o gå. Hm får se hur det går. Sist va ju inte så roligt. Men det va ju trots allt 6 månarder sen å jag hoppas hon har blivit lite "mognare" sen dess. Så jag får väl åka upp dit o öva att gå på a6 me henne =D. Måste ju lära sig i tid........
Sen nån kväll denna v ska jag hem till Rickard o Benita. De har ju flyttat ut hit nu till sitt hus. Måste ju se hur de har fått det.
Ska väl ut o gå me Madde me om det blir väder till det. Läntkar sååååååå till våren nu.

I fredags va jag o Susse på a6 o handlade lite "lämpliga" kläder till mig. Köpte ett par jättefina baggy jeans på Vero Moda o ett par strechiga byxor på VILA, jättefina me =D. Så nöjd blev jag. Kan ju fortfande ha mina kläder me nu börjar det bli lite tajt i midjan om man säger så. Inte så jätte skönt heller när det är för tajt.....Så baggy jeansen va perfekta. Vill inte köpa mamma byxor än, fast de har faktist rätt snygga på Vero Moda. Men det får nog bli senare i så fall. Men jag kommer ju vara som störst på sommaren o då kanske man inte använder så mycke byxor, kanske mer leggins el nått. Får väl se hur vädret o hur stor jag blir =p.

Nej nu ska jag leka lite me min dotter.

Ha en mysig måndag.

Kramis

Kommentarer
Postat av: änglavakt

Hej!

Hoppas att du har haft en bra dag, nu har jag äntligen flyttat, sååå skönt att va klar och det blir verkligen jättemysigt och snyggt i det nya. Får gratulera till det lilla livet i magen, hoppas att allt går bra, och vad kul för Engla att få en kompis i samma ålder! Kram på dig

2009-03-03 @ 18:05:28
URL: http://anglavakt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0