En vän

Har ni tänkt på hur många människor som kommer o går genom livets gång? Inte för att jag är ur gammal men ändå.

Det börjar redan i tidig ålder att man "skaffar" sig kompisar, vissa har man kvar hela livet, några har man kanske bara för en viss tid.
Jag hade en bästa kompis genom hela min skoltid. Va skönt det va att alltid ha någon vid sin sida hela skoltiden. Vi blev nog kompisar redan i lekis tror jag om jag inte minns helt fel. Sen höll vi hop till o med nästan hela gymnasiet. Gissa hur mycke vi har gått igenom tillsammans?  Första mensen, första kärleken, första tjuvrökningen, första ölen  =p ja om stort sett allt man går igenom vid 6 års ålder till 18 års ålder.......
Hon fick pojkvän tidigt redan i 8 an. Själv gick jag o trånade efter en kille i flera år. Vi fick väl i hop det lite men jag va nog allt för blyg o omogen för att ha en kille kan jag tänka mig så det blev inte mycke med honom fast det va min stora första kärlek. Men hon höll minsann i hop me sin kille tills för bara något årsen. Så jag tror nog att de va tillsammans i nästan 12 år. Lång tid.....
Hon va rätt mycke med sin pojkvän sen så jag blev kompis med en annan tjej som jag va mycke med, för hon hade ju inte lika mycke tid över för mig längre. Men vi va kompisar hela tiden.
Tyvärr sista året på gymnasiet blev vi osams vet inte om vad. Helt plötsligt va vi inte kompisar längre. Tyvärr efter det blev det inte det samma. Det är 8 år en vi slutade skolan. Det kändes så konstigt att efter alltid varit kompisar o sen inte alls. Vi hade ju verkligen varit kompisar nästan hela våra liv då.....
Men vi slutade skolan o hade i stort sett ingen kontakt......
I dag messar vi i bland (mest födelsedagar, jul), har varit hemma hos varandra o fikat o sådär men inget mer.....
Undra i fall vi fortfande hade varit bästa kompisar i fall inte vi blivt osams i skolan.
Då kanske det varit hon som jag ringt till först o berättade jag skulle bli mamma (2005). Kanske hade det varit hon som jag ringt först till när jag fått min lilla tjej i stället för nån annan.....Kanske hade det varit hon som jag ringt först till när man har haft det jobbigt i stället ???
Kanske hade jag varit den som stöttat henne när hon hade det jobbigt? Vem vet hur det hade blivit? Ingen.
Tänk va anorlunda livet kan bli vid vissa val i livet...

Oj va ledsamt det blev, men visst är det sant. Personer i ens liv påverkar jättemycke hur livet blir...
Inte för att jag är missnöjd med mitt men det är tråkigt att det blev så.
Men som sagt det kommer o går människor genom hela livet. .....

Detta va en person som betydde mycke för mig som kom o gick genom mitt liv. Har männsikor som kommit in i mitt liv både tidigare o senare som stannat kvar o vissa som gått. Så har väl alla det?

Visst saknar jag henne, men det kommer nog aldrig bli som det va innan.
Här är en bild på oss när vi är 6 år. haha fina vi är =).

Här är vi på våra altan en fin sommar dag 1988 står det på baksidan av kortet (lite fint målat på oxå )

Ha en bra onsdag

kramis


Kommentarer
Postat av: Änglavakt

Ja tänk vad många som kommit och gått genom livet och som sagt då är vi ändå inte så gamla än! Hoppas du får en fin dag. kram kram

2009-03-25 @ 13:51:04
URL: http://anglavakt.blogg.se/
Postat av: Sandra N

Tråkigt...

2009-03-29 @ 21:18:23
Postat av: Anonym

Tråkigt...

2009-03-29 @ 21:20:31
Postat av: sara

vilket kort du hittat, jag kommer så väl ihåg det :) Tur att du inte la ut ett kort där vi hade våra fula glasögon på oss. Vi hade en hel fantastisk tid när vi växte upp. Hängde mycket nere hos er, lekte i höet, med alla kattungar, hästar och kaniner. Fiskade mört som vi sedan gav till alla katterna de fick så mycket fisk att äta så att dom inte längre ville tittat åt den där fisken när sommaren var slut.



Jag kommer inte heller ihåg vad som gjorde att vi vart arga på varann. Jag tycker också att det är trist att vi tappade kontakten. Pojkvännen vid den tidpunkten fungerade ju inte ihop med några andra i vår vänskapskrets,och det spelade nog in en hel del. Killar som blir rivaler om tjejerna :)



Vi gav väl kanske upp för lätt och drogs väl åt lite olika håll. Jag får nog ta på mig ganska mycket av "felet". Sista tiden har sambo, hus, träning och framförallt jobb hägrat för min del.



Jag kommer dock alltid betrakta dig som en vän och du är alltid välkommen att ringa eller komma på fika.



// kramisar Sossa!



2009-04-02 @ 23:17:06
URL: http://sarainthecity.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0