Sista dagen

Denna v var den sista veckan på den lilla avdelningen på dagis för Elin, i höst ska hon börja på den stora avdelning. Urch är hon verkligen så stor att hon ska vara me de stora barnen nu? Känndes lite vemodigt i torsdags när man packade i hop alla hennes saker för att ta hem över sommaren.Det är väl jag som är lite känslig nu me, Elin är ju så stolt att hon ska vara me de stora barnen sen. Jag o Elin hade varit dagen innan o köpt en liten blomma till den lilla avdelningen för att tacka för hennes tid där. Elin va så stolt o glad att lämna över denna blomman. Det hade visst varit mycke kramande denna dag =). De hade även midsommarfirande denna dagen, så de hade klätt midsommarstång o dansat för fullt i ösregn. Tänk om man kunde se lite va de gör på dagis, vara en fluga för en dag o följa hennes dag på dagis o se hur hon verkligen har det o vad hon gör =)..Haha fast då hade man väl blivit ihjäl slagen efter en stund av nån =p.
Mednas Elin va på dagis på torsdagen så va jag på Ikea. Letade för fullt efter nytt till hallen. Hm det är så svårt att välja när man väl är där.
Men det blev detta till slut.

TEXTUR Golv/ bordlampaDenna golvlampa blev det.

 De nya krukorna som jag köpte på Svenssons. Fina va?

 De här tavlorna blev det.

Nya gardinen från Ikea, lite dålig bild.



Det tyget är det i alla fall. Hm sen blev det ju lite annat smått o gott som man typ alltid köper när man är på Ikea. Servetter o lite annat.
Ska bli en tavla till i trappen ner o gardroben ska inhandlas me, men jag gör inte det själv.

Midsommarafton blev inne som vanligt. Det är ju svensk midsommar det =/. När vi kom till Cissi o Per vid 14 tiden så öppnade sig himmlens sig o det verkligen öste ner regn och åskade o blixtrade för fullt. Midsommarfirandet som vi hade tänkt gå på va kl 14.00 så vi struntade i det. Inte kul att vara där i sånt väder. Så vi satt inne på deras inglasade altan o åt sill och potatis i stället =). Och jordgubbar o grädde till efterrätt.
Sandra o Anderas m barn kom lite senare för Sandras pappa fyllde 60 år. Blev lite grillat o massa annat på kvällen.
Mycke mysigt, barnen hade det jättekul. De va ute mellan skurarna o lekte.

Albin o Elin

Söta så

Hela barnaskaran

cissi Per. Blev inga bilder på de andra tyvärr.

Ungarna däckade i sofforna sen vid 10 tiden. Så det va lungt o skönt en stund. Jag, Jonas o Elin åkte lite efter 12 för jag skulle upp o jobba i dag =(.
Men det gick jättebra =D.
Nu har jag o Elin plockat massor av smultron som växer här precis vid våran tomt. Hon va så söt när hon sprang o hämtade sin lilla rosa korg som hon fått av farmor som hon ska ha när hon pockar bär.



stolt =).

Nu ska jag o Elin gå o baka tårta till i morgon till jobbet, för i morgon är det min sista dag på jobbet på väldigt länge o det måste ju firas. Jenni blir nog glad me, fikadrottningen =D. sa till Angelica me att hon kunde komma ner. Jag bjöd alla på skiftet på glass i onsdags när det va min sista dag på skiftet men hon kunde inte komma då, men i morgon kunde hon =).

Ha en super mysig midsommardag o hoppas att ni hade det bra i går och att ni mår bra i dag =).

Kramis


Kommentarer
Postat av: Tessan

Fiiina tavlor, har precis likadana =) Hoppas midsommar har varit toppen. Ses i morgon!

2009-06-20 @ 17:04:35
URL: http://tessanaxelsson.blogg.se/
Postat av: Pokergirl

Snygg lampa!

2009-06-20 @ 17:27:15
URL: http://pokergirl.blogg.se/
Postat av: Pokergirl

Hej! Nedräkningsverktyget hittar du på babystrology.com.



Härligt att räkna ner, och "bara" ha 10 v kvar.

2009-06-20 @ 21:32:04
URL: http://pokergirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0