Så härligt

Oj känner att jag uppdaterar här lite sällan nu.  Men i alla fall. I onsdags förra v så åkte jag o Elin till Lekerydskiosken för att köpa glass. Mötte upp Susse där. Självklart ska hon komma när hon bor där i närheten =). Musigt som vanligt.
Sen åkte jag o Elin lite som spontant så där och hälsade på Jonas på sitt jobb. Han slutade nästan precis när vi kom. Så då tänkte vi att vi kunde åka o kolla på en ny vagn till bebisen. Vi hade i gentligen tänkt köpa vagn av Sandra o Ade. Men sen kände jag att jag ville ha en smidig vagn. Våra förra va sååååå tung o klumpig. Och sandra sa att den de hade va rätt klumpig me. Så vi tänkte att vi åker o kollar i alla fall. Dagens vagnar är ju rätt smidiga, det va ju annat för 3 år sen menar jag =p. Har hänt mycke inom vang industrin =D.
Först åkte vi till förstaklass men Nej det va inget vi fastnade för. Åkte i stället till Babyprofsen. Där är det sååååå stort. Elin blev helt salig. Det första hon ser är en stor Nalle Phu som hon genast springer o kramar o sen en jätte stor Tiger stod där me som hon kramade för fullt.  Sen gick hon där  o kollade o ville ha en massa som vanligt. Visste ni förresten att det finns rosa lego?? Det hade jag faktist aldrig sett innan. Självklart så skulle Elin få det =) Sen gick jag o kollade på vangar. De är så små o smidiga vissa. Fastade för en vagn. En Crescent m 300. Men kunde liksom inte kolla så där jättemycke när Elin va me. Hon är ju på så mycke som finns. Så vi åkte hem efter en stund. Men kunde inte släppa tanken på den där vagnen. Hm så när jag är på a6 med Tessan o Angelica på torsdagen så ringer Jonas till mig. Säger att han tycker jag ska åka o kolla på vagnen igen. Han hade inte heller kunnat sluta tänka på den =D. Skönt att det inte bara va jag. Men vi hade ju inte tid att åka o kolla på vagn. Vi hade ju fullt  upp att shoppa kläder på a6 =). Det va halva priset på hela butiken Bikbok butiken . Och jag som aldrig äns brukar gå in i den butiken. Riktigt snygga kläder faktist. Så det blev några toppar där i från. Sen köpte jag present till Filippa. Tänk om är 8 år redan lill stumpan. Blev en tuff lite längre tröja från H&M o ett par leggins till. Blev en mamma jeans tjol från Vero Moda me. Det första mamma plagget jag köper denna gradivitet o det är "bara" nästa 3 månader kvar. Snygg va den i alla fall. Kommer nog användas mycke (hoppas jag).
Vi åt självklart på Soya me,  hade vi bestämt innan. Kul att Tessan följde me oss denna gången. Hon tycker nog att det är lite tidigt på morgonen att åka till a6 annars. Lämnar ju Elin vid 9.00 sen brukar jag åka och hämta Angelica o sen åka in. Men Tessan va pigg o följde me,  Får vi göra om snart tycker jag.
Tessan föjde me o hämtade elin på dagis. Mötte på Fia där så vi blev stående o pratade där i säkert 45 min. Elin va "lite" otålig. Men hon sprang runt o lekte lite. Snäll som hon är. Sjöng lite fint för Tessan i baksätet me. Va nog uppskattat =).

Sen va det att åka hem en sväng. Pratade me Susse om den där vagnen. Hon kunde följa me o kolla på vangen. Så vi lämnade av Elin hos Farmor o farfar (lugnast så). Åkte o kollade, testade, frågde lite om vagen. Så vi köpte den =D. jag är jätteglad o nöjd. Verkar va en jättebra vagn.  Annat mot min klump som står på vinden. Ska sätta ut den på blocket. Har ett skötbord på vinden me som vi kan sälja. Jaja nog om det.

Åkte sen till mamma för Filippa skulle dit. Så hon fick sin present. Hon blev nöjd i alla fall (hoppas jag). Så Elin hon lekte lite.
När vi kom hem sen så kom Rickard E precis. Så han följde me in på lite kaffe.
Så denna torsdag blev en lååååång dag. Först va det lämna Elin på dagis, sen va det ju a6, sen åka hämta Elin, sen hem en sväng, sen åka i gen till Tenhult för att lämna av Elin, sen åka till stan igen för att köpa vangen, sen åka till mamma o sen åka hem. Hm mycke farande hit o dit.

Lördagen va vi ute i stort sett hela dagen Rensade alla land o fixade i trädgården. Skönt att ha det gjort. Hyrde me 2 filmer. Somnade självklart =/.

Söndagen va det utflykt på schemat. Skulle ut me båten. Kom iväg rätt sent. krånglade lite motorn till båten me. Lite halv nervöst när man va typ på andra sidan sjön o motorn la av stup i ett. Det skulle ju inte vara så där jättekul att behöva ro över hela sjön hem. Men vi klarade oss. Blev lite fika o mys. Elin åt kex hela tiden typ. Men hon satt stilla i alla fall.  Vet ni om att det är 20 kalorier i ett mariekex. De där torra smaklösa kexen.  Förra gången hade jag köpt me Bragokex o de va det nog 25-30 kalorier i 1 kex. Men de är ju goda i alla fall. Känns ju att de är smöriga mot mariekex. Jaja. Men vi va ute säket i 3-4 timmar o det är inte lätt för en 3 åring att sitta stilla i så lång tid kan jag meddela. Men det gick hur bra som helst. Men till slut somnade hon i Jonas knä på vägen hem i båten. Hon kom i säng sent så hon va rätt trött i dag på morgonen. Men hon hade så mycke att berätta för dagisfröken att ingen fick en syl i vädret när hon tjatade på om utflykten med båten. Så kul hade hon i alla fall =).

I dag jobbade jag förmidda. Min sista förmiddas vecka på väldigt länge. Kommer sakna jobbarkompisarna.

Nu står Elin i duschen, hon är trött. Ska fixa klart maten nu så vi kan äta o läsas lite godnatt saga sen lägga henne. Jonas jobbar över (som vanligt). Så han hinner nog inte träffa henne i dag.

Lite bilder från våra dagar:

Klicka för att se nästa bild
Detta är vår nya vang. Fast våran har en turkos rand i stället för röd. Fin va? Det är en combivagn så det går att ha till både ligg o sitt vagn.





  Rosa lego. Inte klokt av de hittar på för att vi ska handla.....

 äter glass i lekerydskiosken mys i båten

så fint va det

härligt

äter kex för fullt

Nu ska jag ta hand om min lilla tjej.

Ha en bra måndags kväll.

Kramis


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0