Morsdag

Oj oj nu känns det som det va länge sen jag skrev. Har ju varit såååå fint väder att man inte suttit vid datorn.
Men i alla fall i lördags så jobbade jag min sista natt innan jag ska gå hem. Men va trött jag va. Har aldrig varit såååå trött när jag jobbat natt innan. Jag fick ställa kl o gå o lägga mig o sova flera gånger för att orka me natten.Kunde knappt hålla ögonen öppna. Men jag hade inte direkt förberett mig heller för att jobba natt. Hade varit uppe vid 9.00 på morgonen o varit upp o hela dagen utan att vila eller nått. Så jag får väl skylla mig själv lite. Men sen va det så fint vädet me så man hade liksom inte lust att gå o lägga sig o vila då. Men men nu behöver jag inte jobba natt på väldigt länge i alla fall =D.

På söndagen va det morsdag. Jonas o Elin va hos farmor o farfar medans jag sov. Skönt att vara ensam hemma när man sover. Jag skulle vara hos min mamma vid 14.00 tiden. Så jag gick väl upp lite efter 13.00. Fixade ordning mig i hettan. Av Jonas o Elin fick jag en jättefin blomma. En Orchidee (stava?). Den va vit o rosa. Har aldrig haft en sån blomma innan. Hoppas den kommer överleva här hos oss =).
Men i alla fall så åkte jag o Elin till mamma sen. Jonas ville stanna hemma (som vanligt) o fixa i trädgården o så. Vi va där nästan alla min syskon för att fira våran älskade mamma. Världens bästa mamma har vi =). Snällare o goare människa får man leta efter. Ställer alltid upp i alla lägen. 
Hon hade fixat taco, mmm jätte gott för jag hade typ inte ätit sen dagen innan på kvällen, så jag va lite sugen så där =).
Sen eftere maten satt vi ute alla i skuggan o njöt. Blev lite fika me. Sen så badade nästan alla i poolen. Till o me  jag. Det va såååå skönt att svalka av sig för det  va verkligen varmt i söndags. 
Vi åkte inte hem förrens vid halv 8 på kvällen. Men det är bara så skönt o avslappnat när man träffar familjen o bara umgås. Sitta o tjata o bara vara. Tack min underbara familj att ni finns =).

I går va det ju super fintväder me. Så jag o Elin fyllde upp hennes pool. Så den badade hon i nästan hela dagen. Madde o Enlga kom förbi o stannade några timmar me. Mysigt.
Sen på sena eftermiddan kom Lotta förbi me sin lilla söta Ebba. Hon badade lite hon me. Har inte träffat Lotta på säkert ett år. Så det va kul att prata lite.
Sen på kvällen grillade vi (ovanligt).  Men det va gott. Va ju verkligen grillväder. Jag gjorde egen potatissallad med färskpotatis o hunungsmelon. Sååå god blev den. 
Jag skulle ev egetligen följt me till min mormor för mamma skulle åka dit. Men det va så varmt så jag orkade inte följa me sen.

I dag blir det nog att vara ute o njuta av det fina vädret. Va man har hört så ska det ju komma in regn i dag. Så nu ska jag o lillan gå ut o hadet skönt.

Lite bilder från dagarna

     

    

   

  Lotta Ebba

Ha en härlig Tisdag

Kramis

Kommentarer
Postat av: Lotta

Åååh det var jätte kul att träffa dej åsså, men får ses lite längre nästa gång! Saknar dej emellanåt :-)

Hur gör du den där potatis salladen du skrev om ? du är ju så duktig på att göra massa olika mat!

Massa kramar!

2009-06-02 @ 22:05:26
URL: http://lottablomberg.blogg.se/
Postat av: lotta

det går ju inte att klicka på dina bilder.. alltså så att man ser?! eller kanske är det min dator som är knäpp...

2009-06-02 @ 22:20:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0