Lång dag

I går på dagen va vi mestadels hemma här. Tvättade sängkläderna o hade täcke o madrasser ute på vädring hela dagen. Så skönt att göra så i bland. Vi har våra altan precis utanför vårt sovrum så det är smidigt att göra det.
Elin badade o plaskade för fullt. Jag satt me en del oxå, vattnet blir verkligen varmt där i efter några timmar. Men det är tycker vi bara är skönt =). Fast det svalkar ju tyvärr inte så mycke då.
Susse kom en sväng me, alltid trevligt me lite besök så där.
På kvällen blev det lite utflykt på sjön i gen. Å va skönt o fint det va. Förra gången va det ju såååå kallt att vi va tvungna att ha vinterkläder på oss. Men i går va det helt underbart. Vi fiskade lite, fick tyvärr inget. Men det gjorde inget för det va bara såååå härligt. Hade me oss lite fika me =). Elin blir sååå glad när man åker fort me båten, då bara skrattar hon.

I dag va det uppstigning tidigt här. Hade ställt kl på 06.50 för jag skulle in till Rosenlund till barnmorskan för att göra ett sockertest. De kollar alltid upp (om man vill) i slutet i fall man har fått gravid diabetes. Så vid halv 8 lämnade jag av Elin hos farmor o farfar o åkte in till stan. Skulle vara där kl 8.00.Va fastande från kl 18.00 sen kvällen innan. Men urk va äckligt det där sockervattnet va, smakade rent socker o det va inte ett litet glas heller... Mådde verkligen pyton efter det. Trodde nästan jag skulle få gå o spy o svimma. Fick sitta där på en hård stol i 2 timmar o bara vänta. För efter 2 timmar kollar man i fall man får högt sockervärde. Fanns som tur va massa tidningar o läsa men det va såååå obekvämt o illa mådde man. Förra gången fick jag sitta i en sackosäck  o kolla på lite förlossningsfilmer o annat. För 2 timmar är rätt länge att sitta på en hård stol när man är gravid (ingen ställning är skön att sitta i efter en stund) o inte mår bra. Urch va gnällig jag låter men det va verkligen jobbigt. Som tur va så va det inget i alla fall. Men jag hade visst rätt lågt blodtryck. Så hon tyckte jag skulle ta det lugnt nu i värmen o dricka MASSOR för annars kan man typ svimma sa hon.
Fick lysnna på bebisens hjärtljud me. Men allt va bra me den ialla fall =D.
Åkte o hämtade Elin sen, fick lite frukost hos min kära svärmor, så snäll hon är =).
Sen åkte jag o Elin o handlade lite jordgubbar o glass och åkte till mamma för att hälsa på. Sen kom Susse dit me =). Så härligt att man har sin familj så nära att man bara kan åka så där till varandra lite spontan. Blev att vi stannade några timmar. Åt lite mat o glass o bara slappade i värmen.

Nu i kväll åkte vi (susse va oxå me) ner till Tias, Madde  o Engla. hade inte sett henne på jättelänge. Men de hade besök av Linda o hennes kille så vi ville inte störa. Så vi va inne o hälsade på pappa i stället. Hade ju inte träffat honom heller på länge så de va jättekul =). Elin fick plocka 2 ägg i höshust oxå. Gissa vem som va överlycklig sen.... Ett  klarade sig. ..Det ska vi koka till frukost i morgon =).

Lite bilder från våra dagar:

lycklig på sjön

För vi är nästan likadana som hon säger (lika kläder nu)

Myser me Engla.

Fick lite bilder från Susse när de va i stadsparken.

Mys me moster

Isabell, Elin o Susse

Kramas måste man ju göra oxå =), söta de är.

Så i dag har vi verkligen hunnit me mycke. Man kanske skulle gå upp tidigare på dagarna så man hinner me mer, hm fast det är ju rätt skönt att sova lite me nu när vi kan. "Snart" kommer ju bebis o då vet man aldrig hur mycke man får sova....Jaja nu ska jag gå och duscha.

Hoppas att ni oxå haft en bra dag.

Natti Natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0