Fredag

I går fyllde min söta lillebror 24 år. Så syskonskaran va självklart på plats me jordgubbstårta (som mamma bakat) o lite presenter. Vi har sagt att vi bara ska fira när vi fyller gämt.  Men varje gång nån fyller år så firar vi lite i alla fall. Vi köper kanske bara nån blomma el lotter, men det är ju alltid nått och det är ju tanken som räknas. Vi va i Johannas lägenhet denna gången. Hon bor i Huskvarna. Jättefin lägenhet. Kul att fått se den me. Elin va lite rädd för hennes katter. Men hon är rädd för katter sen mamma o Olof flyttade till huset, där finns det en katt som är tokig. Flygger på folk o sånt. Så vi har sagt att hon inte får gå nära den katten. Så sen dess är hon livrädd för katter, tyvärr. Men jag vill inte att hon ska gå nära en farlig katt så man måste ju säga till henne. Innan dettta va hon jättekatt kär. Stackas lillan.

Jag kan inte sluta tänka på detta. Det är en väldigt nära person i mitt som jag inte dragit gämt me på ett tag.  Det känns så jobbigt. Går o tänker på det nästan varje dag. I dag när jag lyssnade på radio så va det den sången som Gert Fyling har gjort med Jill Jonsson den där om råd i livet.En mening va bla denna ungefär. Va rädd om dina nära, det är de som kommer vara din stöttpelare genom livet och man vet aldrig hur länge man har dem kvar.. Började gråta  diekt när jag hörde orden. Fick gå undan så ingen såg på jobbet att jag blev ledsen. Snacka om känslig. Får väl skylla på hormonerna. Men jag saknar ju den personen men ändå känns det som vi kommit så långt i från varandra nu att det är svårt att komma varandra nära i gen. Kommer det nånsin kunna bli som det va förr?

Har nu jobbat min sista förmiddasvecka. Ska jobba extra i morgon mellan 0700-13.30. Nästa v jobbar jag bara måndag-onsdag. Tagit semester på torsdagen för dagis stänger för planering. Sen är det midsommarafton =). Den ska vi fira hos Cissi, Per o Albin. Sandra, Ade, Thea o hanna kommer me. Ska bli kul. Ungarna har så kul tillsammans me.
Sen jobbar jag halva lördagen efter o hela söndagen. Sen är det klart. Jobbar inte mer på säkert 8 månarder.  Det blir ju lungt de 2 första månarderna sen kommer ju bebisen. Då börjar allvaret, men det är ju det jag länktar efter nu. Min lilla bebis i magen =). Man undarar så va det är. Va den kommer ha för personlighet, eller vems näsa den får el om det är en pojk el flicka. Kommer den vara lik Elin? Eller mig el Jonas? Hm det får vi ju se snart. Men den behöver växa till sig lite till innan den kommer ut. Men en sak är säker i alla fall, jag älskar den redan, har gjort det sen första dagen. Ju större magen blir ju mer känslor får jag. Tänk att man kan älska nån så mycke utan att träffat den. Bara sparkarna i magen gör mig så glad, då vet jag att den mår bra =).

Elin hon är så go. I förra v när hon va på dagis hade hon sagt till en dagisförken att hon måste ringa till mamma. Men varför då hade hon sagt då. Du måste ringa till mamma o säga att jag älskar henne. Och i går på dagis hade hon sagt till en annan dagisfröken att jag älskar min mamma sååå mycke. Visst är hon gullig? Man blir så glad när man hör sånt....Kanske tycker hon om mig lite i alla fall.. 

I kväll blir det väl att lägga sig i skaplig tid oxå så man orkar jobba i morgon me. Tessan jobbar ju me så då går det ju fort =).  Blir väl lite fredagsmys som vanligt här. Då känner man verkligen att det är helg när man har det. Och Elin blir såååå lycklig när hon får ha lite mys.


Födelsedagsbarnet o Elin.

Ser nästan ut som de är en familj, men det är Victor o Johanna som håller Elin  o Engla. Sött.
(Victor är nog hemskt nöjd =p)

Elin o Engla

Puss


Nu ska jag plocka ut min lilla tjej från duschen.

Ni får ha en mysig fredag.

Kramis

Kommentarer
Postat av: ensam

Prata med personen.. kanske känner hon/han lika dant...

Man vet ju innerst inne vilka som alltid skulle ställa upp om det behövdes.

2009-06-17 @ 13:48:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0