Badat

Oj nu va det längesen jag skrev. Är för varmt att sitta inne vid datorn o skriva =).

I fredags så va Susse, mattias, mamma o Olof här o grillade. Det va en sån där spontan grillning tillsammans. Jag pratade me Susse rätt sent på fredags eftermiddan. Så sa jag att vi skulle grilla  o det skulle de me göra. Så då kunde vi lika väl göra det tillsammans. Sen pratade jag me mamma o de skulle me grilla så då kom de oxå. Mysigt o så skönt va det. Men alla va rätt trötta för de hade ju jobbat hela v, fast inte jag =). Men jag är lika tött för det =p.

Lördagen åkte jag o Jonas in till IKEA o köpte oss en garedrob (äntligen). Ska lägga in bild sen när den är uppmonterad (när det nu sker). Blir nog när det är lite svalare ute kanske.
På kvällen grillade vi som vanligt då, hamburgare blev det. När vi sen va ute så gick grannarna förbi o vi började prata. Har aldrig träffat på henne innnan. Så va vi inne hos dem o kollade på deras bebisrum o deras hus. Sen följde de me oss in o kollade på vårt hus (elin ville visa sitt rum). Sen satt vi o tjatade till nästan 1.00 på natten. Jättetrevliga o lätta o prata me. Kul me trevliga grannar =). De ska  ha sin bebeis om ca 2 veckor. Så hon hade lite större mage än mig. Men min blir bara större o större tycker jag...

Tidagare på dagen på lördagen va vi nere vid sjön me en sväng. Elin badade lite. Det va faktist rätt skönt i vattnet.

I går va vi hos mamma o Olof hela dagen. Å va skönt det va. De har ju sin pool som man kan doppa sig i när det blir för varmt. De har köpt en liten barnpoool till Elin me så hon hade nått att göra. Hon satt i den rätt mycke i går kan man ju säga. Vattnet var helt ljumet där i.
Skönt att ha mamma så nära nu =).

I dag tänkte jag att vi skulle gå/åka ner till stranden här o bada lite. Ta me en fika korg o bara va. Får se i fall det är nått folk där. Tänkte höra me Susse i fall hon vill följa me..Hon slutar ju halv 12 varje dag så hon har ju rätt mycke fritid efter jobbet, skönt.

Här är lite bilder från vår helg.

grillat lite masmellows (stava??)

Susse   

 hon har klipsöronhäng på sig

Nere vid sjön



badar hos mamma.

härligt

Sitter på pappas cross

Jonas o Elin åkte (sakta) i går några m på gatan. När de kommit ca 100 m så säger hon. Jag saknar min mamma jag vill åka hem nu. Knäppisen. Men det är alltid kul att sitta på den.

Nu ska vi gå o packa fika korg o åka ner till standen.

Hoppas ni haft en lika skön helg som vi.

Ha en bra dag.

Kramis


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0