Plockat blåbär o jordgubbar

Urch va veckoblind man blir när man går hemma så här. Igår när jag vaknade hade jag ingen koll alls va det va för dag =/. Fick kolla på mobilen va det va för datum o gå in o kolla på almenackan för att veta, helt sjukt.

Men i alla fall. I tisdags va jag Susse o Elin och plockade jordgubbar. Elin tyckte det va jättekul o gott. Inte så jätte diskret att hon ätit massa jordgubbar när vi plockade.Hon va helt röd runt munnen o kläderna hade rätt mycke spår av jordubbar oxå =p. Men barnen får äta som tur är =). Inte så lätt att säga att de inte får.
Sen bar det i väg till affären o handla lite. Sen åt vi jorgubbar o mjölk, musigt.

Onsdag så gick jag och Elin ut på förmiddan och plockade blåbär. Oj oj va mycke det finns. Elin va jätteduktig på att plocka blåbär. Hon plockade faktist rätt mycke. Men tyvärr så ramlade hon och tappade ut alla sina, stackan =(. Men hon fick nya av mig. Hon blev rätt ledsen för hon va såååå stolt över det.
Sen ringde vi till Susse o hörde i fall hon ville me till stadspaken o leka lite. Och självklart vill hon det. Tur att man har henne. Hade tänkt fråga Angalica annars men hon är i Malmö. Elin tycker det är roligare om hon har me sig nån kompis. Men det går bra utan me. Så vi åkte upp dit. Men vi va nog bara där nån timme för Elin slog sig i huvudet när hon lekte så hon ville inte leka mer. Annars va det jätteskönt ute o massa folk. Så vi åkte sen till Macdonlads  o åt. Jag ville dit för jag ville ha ett rosa glas. För de har sagt på reklamen att det va rosa denna v. Men icke, det va blått =/. Så nu har vi 2 gröna och 2 blåa. Vill ha 2 rosa me.Hm får se när den färgen kommer. Man kan ju inte äta där varje dag för att få glas.
Sen mötte vi upp Jonas. Va inne och förhyrde en bilbarnstol till bebisen. Måste vara ute 2 månarder innan. Å tänk att det "bara" är 8 v kvar tills den är färdig i magen. Å va skönt det ska bli. Börjar bli lite jobbigt på nätterna, får ont i ryggen av att bara ligga på sidan. Kan inte ligga på rygg för då kan jag knappt andas och mår lilla. Sen får man gå upp 2-3 gånger per natt o kissa. Och värre lär det väl bli =/. Men det är det värt =).

Sen åkte Jonas hem med Elin så jag fick åka upp till a6 en sväng. Jag ville köpa något till bebisen. Gick länge och letade. Inte lätt när man inte vet va det är. Så det blev en rätt neutral pyamas som man kan ha till båda. Köpte även en svart klänning i storlek 34, trodde aldrig att jag skulle kunna ha den nu, men den passade perfekt =). Den va på rea så jag tänkte i fall den inte passar nu så kan jag ha den sen. Köpte även en annan svart topp oxå o storlek S. Kunde jag oxå ha, hoppas på att den passar sen oxå för den va jättesnygg.
Har ju inte blivit jättestor utöver magen (än) så det är ju skönt. Kom faktist fram en tjej till mig nere vid badet o fråga lite om grannen fått sitt barn än. Hon hade jobbat i hop med henne el nått. Sen så sa hon, du har väl rätt länge kvar el, 3-4 månarder? Nej 2 sa jag då. Oj vilken fin o liten mage du har. Kul att höra =). Annars får man alltid höra hur stor man är typ....jaja så är det.
Sen åkte jag till Ekohallen för jag va ute efter en ny mobil till bebissängen. Men det fanns inga där. Får leta vidare.
I dag ska Jonas upp på vinden och plocka ner lite bebis täcken och kläder som jag ska tvätta upp innan den kommer =). Ska bli kul att kolla, va rätt längesen Elin va så liten nu. Ska se om det är något man kan använda till pojke med. Har nog något neutralt som jag köpte innan hon va född. Annars är nog det mesta rosa.....

I dag ska vi baka lite här tänkte jag. Blir chease cake.

Receptet kommer från Lailas kokbok. Ser såå god ut.. Är smält vit choklad i,tror nog att den blir god =). Är så dåligt väder i dag så jag tyckte det passade att baka lite.

Här är lite bilder från våra dagar.



 stolt

I stadsparken

  Ovanligt lugn tjej för att vara i stadsparken.

Nu ska vi baka lite här.

Hoppas ni får en bra dag.

Kramis
  
Glömde lägga inbild på bebisens nya pyjamas. Tycker nog att den passar till båda pojk och flicka. Eller?



Här är Elins nya filt från Ellos. Hon bara älskar den...

Fin va? Jätte gosig, det är en fleace filt.

Kommentarer
Postat av: Elin

Vad mysigt att plocka blåbär! Att det finns redan.

Ha en fin kväll!

2009-07-11 @ 20:59:44
URL: http://etthustilloss.blogg.se/
Postat av: Lina O Leja

nja cissi...tycker den ser lite pojkig ut:)Tror du mest på att det är en kille i magen?.... Jag trodde det och jag köpte mycket som jag tyckte var neutralt men i efterhand var det nog väldigt pojkigt för jag har aldrig använt det till Leja:)hihihi



Hoppas allt är bra med er!

Kram

2009-07-12 @ 17:10:52
URL: http://linalillalina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0