Målar

Oj nu va det längesen jag skrev här, hinner inte me det nu när vi fixar här hemma. Jag har påbörjat målning av räcket i hallen. Men va tråkigt det är och jobbigt =/. Har redan lagt ner säkert över 8 timmar på det och det är långt i från klart. Måste måla många gånger för att få det heltäckande.
Så i går satt jag 4 timmar och målade sen åkte jag ut i skogen och plockade 4,5 liter blåbär =D. Kändes lite i ryggen och i benen sen men jag är envis =p. Magen är ju lite i vägen om man säger så.
Sen åkte jag hem och åkte och handlade, fixade kvällsmat sen ut i skogen igen me Elin för att plocka svamp. Oj oj va svamp vi hittade, kul. Kan ju meddela att min ben va rätt vattenfyllda på kvällen efter denna dag =/. Måste lära mig att ta det lugnt nån gång. Sov rätt gott i natt om man säger så  =).
I dag blir det en målarfri dag =), skönt. Grundfärgen är slut och Jonas skulle fixa nån bil i dag så i dag blir det inget målande. Och i morgon ska jag och Jonas åka till Ullared =D. Kul. Elin ska sova hos mamma och Olof i natt så vi kan komma iväg tidigt i morgon.

Vi va inne i måndags på socialsyrelsen och skrev på papprena att Jonas är pappa till barnet. Så löljligt. Efter det åkte vi till Byggmax och köpte golv till sovrummet, sen köpte vi tak och väggfärg till sovrummet. Det måste ju fixas innnan bebisen är född. Så min uppgift är nu att hitta en snygg fondvägg dit in. Hm det blir nog att jag åker till Svennsons i Tenhult och kollar. Där finns ju sååååååå mycke snyggt.
Vi ska köpa ny sägngavel me. Vi har haft våran i 8 år nu så jag är "lite" trött på våran svarta smidesäng som va inne på början av 2000 talet..
Nu vill ha en vit Malmsäng som finns på Ikea. Hm men just nu finns det inga hemma och de vet inte när de får hem dem nästa gång. Och de går inte köpa online heller =/. Så funderar på att ta en dagsutflykt till Lindköping för där finns de hemma såg vi på nätet. Det va det närmsta stället som hade sängen hemma. jaja men vi får väl se hur det blir. Men den sängen blir det i alla fall.



I fredags förra v fick grannarna sin lilla bebis, en liten flicka. De va över här i söndags kväll och visade den lilla. Å va liten och söt den va. Kan inte fatta att jag själv har en sån liten snart.
Fia min jobbarkompis fick sin lilla son i torsdags förra veckan. Grattis Grattis.
Länkar så tills min kommer nu, "bara" ca 5 veckor kvar nu. Exakt 38 dagar kvar till BF i dag. Va inne på familjeliv och såg att det va så många dagar kvar. De har nedräkning på både dagar och veckor.

Nu ska jag städa av lite här sen blir det att gå ut lite, solen tittar ju till och med fram i dag =).

Hoppas ni får en bra dag.

Kramis

Jo just det i går när vi va ute och plockade svamp så va det såå otäckt. Jag va kanske 3 m från Elin och vi är rätt nära en väg fast vi är mycke längre ner än vägen om man säger så. Jag står och plockar svamp inne skogen och Elin står så att hon syns från vägen. Då kommer det en bil som kör jättesakta nästan stannar. Då går jag fram sa att han ser mig. Ändå när vi är där så åker han förbi 2 gånger till och bara kör jättesakta och bara kollar på Elin. Tänk om han ville ta min lilla Elin. Det va jätteotäckt, men Elin bara vinkade och va glad mot honom. Ingen mobil el nått hade jag med mig heller, det kommer jag ha nästa gång......

  kusinerna

Kommentarer
Postat av: änglavakt

Ni får vara försiktiga i skogen, finns så mycket galningar ute... Vi har en Malmsäng men den är i Ek och den är verkligen jättefin men har oxå haft den ett tag så nu blir det till att byta, den har verkligen varit jättebra men lite låg tycker vi så nu denna gången blir det en högre :)

Kram på er

2009-07-30 @ 15:19:22
URL: http://anglavakt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0