Helgen

I lördags så ringde min kära syster o hennes man, de va på a6. Frågade i fall de kunde komma förbi en sväng. Klart de fick, Mattias, Madde o Engla kom med precis när hon ringt. Så de ville me träffa dem. Så de skyndade sig hem o åt lite o fixade. Sen åkte vi ner till dem o fikade. Lättare att vara hemma hos dem när de  har lilla Engla. Trevligt trevlig. Susse kom me sen. Bara lillebror Victor som fattades av syskonen. Va uppe på höloftet oxå och hämtade ner kattungarna. Elin skulle självkart upp där på stegen längst upp. Så jag fick ju klättra efter. Urch benen bara skakade. Va så rädd att hon skulle halka el nått. Men vi klarade oss både upp o ner =).  Så söta kattungarna är nu, öppnat ögonen.
Åkte sen i väg till mamma en sväng oxå. Va där en stund. Sen ringde Jonas att han satt på grillen så det va bara att åka hem. Kollade bara lite på film på kvällen. Har massa nya kanaler nu. Bytt från boxer till Telia. Så nu har vi både hemtelefon, bredband och tv på Telia. Mycke bättre o massa fler kanaler. Elin är jätteglad, för hon har fått 4 nya kanaler.

Söndag va rätt slapp. Rensade ur Elins garedrob o la i kartonger som ska upp på vinden. Å va mycke plats jag fick för nya kläder nu =D. Men Elin ville knappt att jag skulle lägga ner dem i kartongerna. Hon va så rädd att jag skulle slänga hennes kära kläder. Knäppisen.
Sen skulle vi ut i skogen för det tycker hon ju om. Plockade lite blåbär, men sen började det ösregna. Fick springa hem. Då när vi sprang så kollade jag ner i marken. Det va helt gult med kantareller. Där har jag gått massa gånger nu men inte sett det.....
Så när det slutat regna fick vi gå ut i skogen igen. Fyllde 3 stora 2 liters burkar me kantareller. Det va helt gult överallt. Va såå kul.
Så jag gjorde kycklinggryta med kantareller, bacon, lök och matlagningsrgädde, till det ris o sallad. Blev jättegott. Fick ta va jag hade i kylen typ. Ville inte åka och handla. Elin åt massa =). Kul för hon äter ju knappt aldrig nått. Fattar inte va hon lever av i bland =/.

I dag kanske jag och Angelica o barnen ska åka till stadsparken. Ska prata me henne lite senare.

På onsdag ska vi nog  åka till Madde o hälsa på =D. Blir kul, va längesen nu.

Lite bilder från vår helg.


klättrar i halmen

Söta engla

sötis

fanns massor

Rensat o klart =), tog en stund.

Här syns knappt magen =p

Nu är den lite större va?

  här är jag i v 16, inte så stor mage då.  detta va nog i 1v8-19

Å va bebisen sparkar o bökar i magen nu. Tror jag känner att huvudet sitter uppe vid revbenen. Både jag o Jonas tror att det är huvudet. För det är litet o runt. Precis så låg Elin typ de 10 sista veckorna. Hm får väl se hur det artar sig.Får väl hoppas den lägger sig rätt sen med huvudet neråt. Men detta kanske oxå är en liten envis liten som vill födas med rumpan neråt. Hm för något vändningsförsök gör jag inte =/.

Nu ska jag fixa i ordning oss lite ifall vi ska åka i väg.

Hoppas ni haft en bra helg och får en bra dag.

Kramis


Kommentarer
Postat av: susse

ÅHHHHÅ vad gott med kyckligryta och allt de där ! Blev jättehungrig när jag läste om de ! Jag ska oxå ut och palla kantareller nån dag hos er :) hihi. Älskar er, kramkram

2009-07-13 @ 12:33:50
URL: http://lillasysterandersson.blogg.se/
Postat av: Elin

Åh vilken mysig helg! Det ser verkligen ut som bilder från barnen i bullerbyn, mysigt. :) Ha en fin kväll!



Sv: Jag skall fråga Anna efter recept :)

2009-07-13 @ 22:48:07
URL: http://etthustilloss.blogg.se/
Postat av: Lina o Leja

Finns det kantareller redan! Då måste vi ut och plocka här hemma! Bullarna är faktiskt jätte smidiga att baka, jag hade gjort det dubbla men har ingen bakmaskin och då blir det super jobbigt att knåda.



Kram

2009-07-14 @ 07:52:26
URL: http://linalillalina.blogg.se/
Postat av: lotta blomberg

Är det du på bilden som är o klättrar på stegen? med magen?!?!!! men cicci då, tänk om du trillar ner!

Vad fin du är på bilderna, en riktig MILF hahahahha



KRAMis

2009-07-14 @ 21:37:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0