Gränna

I fredags så grillade vi hos Victor och Johanna. Fast vi va hos pappa för Victor bodde där förra veckan. Det va jag, Elin, Jonas, Victor, Johanna, Mattias och Madde. Engla sov =(. Men det va en sån skön kväll, satt ute hela tiden. Johanna va så snäll hon satt inne med Elin och lekte med henne, så Elin märkte man knappt av. Snäll hon är Johanna.




Elin va sommarfin =). Pappa satt upp håret =)

På lördagen va det sååå tråkigt väder så vi åkte ut till mamma för att äta lite körsbär. De är ju sååå goda de svarta körsbären. Sen började det ösregna som vanligt så vi fick springa in. Satt och kollade på Emil i Lönneberga. Vi tyckte nog det va roligare än Elin för hon började leka med annat. Blev en lugn hemmakväll med Tacos och lite godis.



På söndagen va det röjning på G här. Måste ju göra plats för den nya familjemedlemmen som kommer rätt snart. Så jag har tömmt datarummets gardrob som ska bli bebisens rum. Så nu ligger bebisens nya kläder där inne. Va oxå på vinden och tog ner bebiskläder som jag tvättat upp nu som ska in i garedroben med.
Tvättat alla bebis sängkläder med. Å det är så mysigt att förbereda lite.
Va rätt trött sen på kvällen kan jag meddela. Men jag höll mig faktist vaken till hela filmen Walk the line, den är ju såå bra.
Inte ofta jag kan hålla mig vaken på kvällarna nu förtiden =(.

I går så åkte vi till Gränna. Det va jag Elin, mamma, Olof, Susse, Madde, Per och Filippa. Jag trodde att det skulle regna rätt bra, för det va såg rätt mörkt ut. Men vi klarade oss med bara en liten skur. Men va folk det va där. igetligen finns det ju inte så mycke att göra där. Vi hade tänkt att åka över till Visingsö men det blåste så, så vi hoppade över det. Vi gick lite i affärerna och köpte lite polkagrisar. Sen åt vi pizza nere i hamnen. Efter maten åt vi glass, hm fast man redan va mätt.
Sen satt vi bara där och njöt medans barnen lekte. Filippa och Elin har så kul i hop =).

Lite bilder från dagen

 

Elin o trollet =)

Söta Susse

mamma, Olof o Susse med sina "små" glassar =)



Tack för en mysig dag alla =).

I dag ska jag och Susse i väg och klippa oss. Mamma och Olof ska ha Elin.

I dag har jag och Jonas varit förlovade i 8 år. Hm undra hur vi ska fira detta =). Blir nog att vi går ut och äter nästa v el nått. Jonas jobbar ju denna v me. Sen har han semester.
Rolig hon är Elin. När Jonas sa att han har semester nästa v. Då trodde hon att han skulle flyga i väg nånstans. Så hon va jätteledsen. Hon förknippar semster med att man flyger iväg nånstans. Söt hon är. Men vi har förklarat för henne att han ska vara hemma med oss, så jag hoppas hon förstår det nu =).

Hoppas ni får en fin dag trotts att inte vädet är så fint =/.

Kramisar

Jo i går fick jag så ont i magen, lite i ryggen oxå. Värken kom och gick. Jag blev nästan rädd att det skulle sätta igång. För på kvällen här hemma hade jag verkligen jätteont. Men bebisen värkar må bra i alla fall för den sparkar och bökar för fullt. Men sen bara släppte värken. I dag känner jag inget. Nu börjar man tänka lite på att förlossningen är inte så jättelänge tills det är dax .När man känner den smärtan jag hade i går börjar man komma i håg hur ont det verkligen gjorde att föda. Urch jag vill inte äns tänka på det nu.......

Kommentarer
Postat av: Jonna

Vilken gullunge du har <3

2009-07-22 @ 09:56:23
URL: http://bjornell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0