En mysig dag

I går bar det i väg till Falköping. Hämtade upp Filippa hos hennes pappa i stan. Åkte bara lite fel =). Men vi kom fram till slut i alla fall. Va där lite efter 11. Satt och pratade och fikade lite först. medans Elin och Filippa sprang runt i trädgården och lekte. Elin älskar att leka med henne.

Elin och Filippa

Susse o Per

Sen gick vi för att kolla på Älgarna. De har 4 st i hage där de bor. Turister kommer och kollar på dem. En mamma en pappa och 2 bebisar. Så söta så. Fast tyvärr så va de en bit in i hagen så vi såg dem inte jättebra. Men de såg så söta ut i alla fall. Men va varmt det va i går me. Elin kan ju inte gå heller hon måste ju alltid springa, så hon va helt slut och svettig efter promenaden.
Kusinerna

på promenaden

Sen belv det den efterlänktade maten som kocken Per hade gjort. Maddes man. Det va bakadpotatis och egengjorda laxburgare med en kräftstjärtsås som va gudomligt god, sen va det nån grön aolisås till, Sååååååå gott va det.
 
Ser god ut va??

Sen efter maten drog vi oss in till Falköpings city =). Inte jätte stort men mysigt. Va på Falbyggdensost först. Finns hur mycke goda ostar som helst men tyvärr så får man ju inte äta allt sånt där gott när man är gravid =/. Så jag köpte inget. De har en present affär där inne me, finns sååååå mycke fint där inne, men jag va duktig och inte köpte nått =).
Den här kon stod utanför falbyggdensost. Elin o Filippa kollar ut.

Filippa mjölkar

Elin mjölkar

Sen åkte vi in till stan. Va bara inne på Veromoda, lindex o Kapphal. Hittade lite till Elin på rean. En stjorta till mig på Veromoda på rea. Ska inte köpa mer nu till mig innan jag får. Är ingen ide nu. Är inte så länge  kvar nu =). Hittade sååå söta kläder i en barnklädersbutik med massa rea. Konstigt nog kollar man bara på flick kläder =p. Men det är väl för att jag redan har en tjej. Men jag höll på att köpa massa bebiskläder som va rosa men jag la till slut tillbaka dem. Fast om det blir en pojk kan man ju sälja dem på tradera. Men det va ett märke som de inte har här i Jönköping. Men jag får väl åka dit i gen när bebisen är född. Hade den butiken här i Jönköping innan när Elin föddes men den la ner sen =/. Jaja nog om det.

  De här 2 blev det till Elin.

Åkte sen hem till Madde i gen.Slappade lite i skuggan. Fikade lite igen då. Man behöver aldrig känna sig hungrig direkt när man är hos dem =p.
Denna goda glasstårta hade Madde gjort.

Så god var den.

Efter en mysig dag med min kära systrar, Filippa och Elin (Per va oxå me lite) så åkte vi hem runt 20.00 tiden. Har ju 1 timmers körning hem med. Men det går alltid fort när man har nån att prata me. Och inte åkte vi fel hem heller =). Typiskt mig och Susse att köra fel. En gång när vi skulle till Ullared så va vi Halmstad och vände. Hm kan ju säga att det inte tog 1 1/2 timme att köra till Ullared den gången =D. Men vi hittade tillslut då me. Fick kolla i kartboken och ringa runt lite till de erfarna Ullaredstrafikanterna...

Åkte oxå ner Victor o Johanna och hälsade på lite. Träffar inte Victor så ofta så  man får passa på nu när han är på hemmaplan =). Goa lilla Victor.

Elin va sååå trött sen på kvällen. Somnade fort. Hon hade ju lekt hela dagen med Filippa.

Sen somnade jag sött i soffan till Drömkåken som gick på tv.

I dag ska jag till barnmorskan kl 15.30. Lyssna på hjärtljuden, vet inte i fall hon kollar hur den ligger med. Kanske hon börjar med det nästa gång. Är i v 33 nu så jag vet inte i fall de kollar det än. Nästa gång är om 2 v igen då ska Elin och Jonas följa med.  Elin ska till Farmor och Farfar i dag när jag åker. Ska passa på att åka och storhandla på Maxi oxå tänkte jag.

Nu ska jag och Elin leka lite på henns rum här.

Hoppas ni får en bra dag.

Kramis

Tack Madde för en mysig dag i går och tacka Per för den goda maten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0