Snö =)

I går på dagen va jag å Elin ute i det härliga Januari vädret. Solen sken å det va sååå härligt, men det va svin kallt. Vi hade klätt på oss massa kläder ändå efter ca 1 timma så frös både jag å Elin.

Vi to ut snowracen ur garaget å drog i väg till pulkabacken i lekparken. Inte en människa ute typ i denna lilla by. Var är alla?? Men när vi väl kommer fram (ca 200 m dit) så är det faktist ett barn å en mamma där (fantasktist har aldrig varit me om det innan ) hihi det låter som vi bor mitt ute i skogen men riktigt så illa är det faktist inte.
Det visar sig att barnet heter Moa å är precis lika gamal som Elin skiljer bara några v på dem. Kul att det finns nån mer här ute, Mamman hette Tina. Jätte trevlig. har aldrig träffat henne innan. De är rätt nyinflyttade hit. Så Elin å Moa började leka lite  me varandra. Å vi stod å pratade om allt möjligt som vi mammor/tjejer gör innan man känner varandra så där.
Hon ska få en liten bebis till oxå nu i mars. Hon hade rätt stor mage såg det ut men det är ju inte lätt att se när man har massa kläder på sig.
Hon tyckte det va jätte kul om vi kunde ses. Tyckte jag me faktist. Finns ju inga hemma här i byn typ. Förutom Madde då Tias tjej som snart får bebis me...JA hoppas den kommer snart, länktar såååååååå.
Sa det till hon Tina me att Madde skulle få i jan nu så hon vet att det finns fler hemma. Man kan ju fixa så det finns öppenförskola här me. Fanns när Elin va nyfödd men sen flyttade alla utom jag me barn så den la ner tyvärr =(. Men nu när det kommit lite barn i gen så kan  man ju fixa en igen, bara att prata me henne som hade hand om det.
Man behöver faktist det när man bor så här, träffa lite andra mammor å barn. Blir lite ensamt annars.
Men jag är ju hemma 2 v i månarden så jag kan ju gå på öppenförskola me å träffa Madde mycke me när hon är hemma =), om hon vill så klart =p.
För övrigt va jag nere hos Madde å Tias å kollade på deras renovering i tis va det nog. De har tapetserat färdigt å lagt halva golvet....ÅÅÅ det blir sååååååå snyggt =). Duktig du är Mattias =),Du Madde me som varit dem som valt ut kan jag tänka mig =).

I dag har det varit väldigt lugnt här. Mest kollat på tv å lekt på Elins rum. Byggt me klossar å lekt affär, målat,degat å lite så där som hon tycker är kul.
I dag gjorde jag väldigt nyttig lunch (tror jag det va i alla fall), har gått uppp nått kg nu över jul så jag tänte vara lite nyttig =).
Blev ingen frukost för vi gick upp så sent (halv 11), gjorde lunch i stället då.
Det blev en ugnsomelett, keso, paprika, sallad, gurka & tomat. Jätte gott å nyttigt känndes det som i alla fall.
Jag brukar väga 56,5-57,5. Nu vägde jag lite över 58 kg så nu vill jag kanske gå ner lite el i alla fall inte gå upp mer.
Kan träna lite me men min förskyldning har kommit tillbaka så då går det ju inte tyvärr. Men så fort den har släppt ska jag minsann använda min nya träningsmaskin.......



Nu är Vicktor å Tobbe här å fixar me sina cross däck. Stackas dom, Elin är där å klänger å gräjar hela tiden. Hon vägrar gå därifrån. Urch Victor kommer aldrig vilja ha barn när han träffar henne så mycke. Han är ju inte så barnkär så detta gör ju inte saken bättre =(. Han säger att inte han vill ha några barn, hm det måste man väl ändå kuna ändra på el? Om han träffar en tjej som jätte gärna vill ha barn så kanske han kan ändra sig. Hoppas det i alla fall. Fast det är ju hans val....
För övrigt paratade jag me hans tjej på facebook igår. Hon verkar jätte msyig. Kul för honom =).
Ne nu ska jag gå ner å kolla va Elin pysslar me igentligen. Tur att Jonas är där nere å håller koll =).

Urch i morgon natt jobbar jag =(. Men jobbar bara 1 natt. Sofie N jobbar andra natten för mig. Jag hatar verkligen att jobba natt, det är såååå tråkigt å såååååå jobbigt. Jag är trött så länge efter me. Så jag brukar ta ledigt andra natten. Kanske inte så populärt men jag har ju ledighet att ta ut å jag brukar fixa ersättare själv så då gör det väl inget. Hoppas jag =).

Ha en mysig torsdag kväll =)

kramis

Kommentarer
Postat av: Anonym

åååh du är så duktig på massa olika matsaker ju !! får lära mej!! höll ju på förr mkt med o laga mat o sånt men jag har kommit av mej lite :-)



hur gör du den där tallriken som du la ut.. ungsomelett??



Kjam

2009-01-08 @ 23:36:42
Postat av: cicci

Vispar i hop 3 ägg med 3 dl mjölk å msk mjöl.

Salt å peppar.

Häl ut på en form. In u ugnen i 20 min 200 grader.

Gjorde bara lite sallad till och hade keso till.

Jätte gott faktist =)

Lycka till

2009-01-09 @ 12:34:43
Postat av: cicci

2 msk mjöl...missade det =p

2009-01-09 @ 12:36:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0