Hemma

I dag va jag hemma me Elin. Hon hade feber i går kväll så jag fick stanna hemma. Fast det gjorde inte så mycke för bilen är sönder så jag kunde knappt komma till jobbet. Fast jag hade kunnat åka me Malin dit sen hade nog Susse fått komma å hämta mig. Malin erbjöd sig i går att jag kunde åka me henne hem, men man vet aldrig hur länge det tar att hämta lill skruttan på dagis. Det ska visas massa saker, det ska målas teckningar å massa annat.
Så mamma å Susse va så snälla att de hämtade oss i går. Gick hur smidigt som helst att hämta henne då när de va me =).
Det va så att I går när jag skulle åka till jobbet startade inte bilen så jag fick åka me Jonas till jobbet, blev ca 35 min försenad.
På kvällen försökte både Jonas å David få igång den men det gick inte. Susse va här hela eftermiddan =). Sen okade inte jag laga nån mat så jag å lillan åkte till Tenhults krogen å köpte pizza. Blä de va inte goda, kunde knappt äta något alls fast jag inte ätit på över 10 timmar. Urch där tänkter inte jag köpa fler gånger.
Vet inte va det va me pizzan men den va inte god ialla fall, mådde nästan illa =(. Så jag fick äta lite frukt i stället.
Nyttigare än pizza ialla fall =).  Men Jonas va nog glad för han fick massa pizza då.
PÅ kväller märkte vi att hon hade feber så då ringde jag till jobbet å sa att jag va hemma i dag. Då säger Jenni att det gör nog inget för det va 4 st som va över. Så det va ju bra att det inte fattades massa folk i alla fall.

I dag är det såååååå lugnt här hemma. Elin kollar mest på film å myser. Jag ska försöka städa lite å tvätta. Jätte skoj =(.

I morgon ska jag å Jonas gå ut och äta på nån resturang, har inte betämt vilken än. Sen ska vi gå på bio. Vet inte hur många årsen vi 2 va på bio tillsammans. Säkert 5 år sen el nått. Ska bli mysigt. Det blir den med Brad pitt när han föds gammal å blir yngre och yngre. Den verkar sååååååå bra.
Susse och Mattias ska ha Elin. De är så snälla så. Elin blev överlycklig när jag sa det. Hon älskar ju Mattias o Susse.
Så de kanske hyr en barnfilm el nått å har myskväll med chips och godis. Får väl fixa nån mat me.
De ska vara här hemma, smidigast så =).

Nu ska jag gå och fixa här lite innan herrn i huset kommer hem.

Ha en mysig fredags kväll

kramis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0