Min mamma

I fredags efter jobbet (slutade 12) så åkte jag bara o hämtade Elin på dagis. Är alltid såååååååååååååååå trött efter fm veckan så jag o Elin brukar alltid sova 1-2 timmar när vi kommer hem. Ville inte bli störd så jag stängde av ljudet på telefonerna som jag aldrig göra annars.........
Självklart är det då det händer något......

När jag vaknar till vid halv 3 tiden så kollar jag på mobilen o hemtelefonen. Mamma hade ringt på båda o lämnat ett mms på mobilen.
Det visar en bild på hennes bil total krockad på förarsidan...............
Jag ringer upp direkt. Hon hade blvit påkörd av en annan bil i sidan å  åkt av vägen ner i diket......
Som tur va skadade hon sig inget alls. Urch men det känslan när man såg bilden på mobilen går inte beskriva. Blev såååå rädd.... 
Å min kära mamma va så skakis o chockad å försökte få tag på mig men jag svarar inte för jag sover. Urch kändes så dumt. Men hon hade fått tag på min lillasyster i stället som tur va. De körde in henne till Atteviks me hennes bil (hon skulle inte köra mer efter det). Mina 2 bröder jobbar där innne. Där säger de att det är bara att skota bilen =(.
Min kära gröna polo. Mamma köpte den av mig förra våren. Men det viktigaste är att mamma inte skadade sig.....Urch som mamma sa: Livet är på en skör tråd..Det kan ändra sig så snabbt utan förvarning. Så va rädda om varnadra o ta inte livet för givet.....
Å va klok jag lät =D.
Mamma du är den bästa som finns älskar dig så mycke. Du måste vara rädd om dig för vi vill ha dig kvar länge till.

I lördags så skulle Susse o Tias ha Elin för vi skulle fixa här i hallen. Sen när Susse kom å skulle hämta henne så blev det så att jag me följde me för jag inte kunde göra så mycke ändå. Men det är inte lätt o hålla på när hon är hemma om man säger så.
Så vi åkte till Tenhult o öpte lördagsgodis på monas. Sen åkte vi till Tias, Madde o Engla. Väntade på att mamma o Olof skulle komma. Så vi satt där o tjatade o myste me Engla.
När mamma kom så fikade vi semlor =). Sen åkte vi till Susse o Tias för vi kunde inte åka hem riktigt än.
På kvällen åkte vi till Macdonalds (köpte hem).
Skulle kolla på melodifestivalen men jag somnade innan 9 o Elin vid halv 9. Så det va en lugn lördagskväll.
Skulle igentligen åkt till Anglica o Stefan men Stefan va inte pigg så vi skulle ta det en annan helg. Men jag va så trött så det va nog lika bra att vi va hemma.

I dag har vi varit ute i snön lite å lekt. Jag Jonas Elin o grannen Tommy o hans tjej gjorde snögubbe tillsammans inne på hans tomt....Va kul vi vuxna kan ha i bland =). Elin är alltid o tjatar me Tommy när vi är ute stackan =). Fast hennes pappa är lika dan....
Sen blev det lite pulka åkning i pulkabacken tills det började ösregna.
Nu ska vi väl i väg o handla lite in för kvällen å veckan. Jag jobbar kväll denna v =(.

Ha en mysig söndag

kramis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0