Snö

I fredags va en jobbig dag för många. Begravningen va då för Nina. Å va ledsamt det va. Jag har bara varit på 2 begravningar innan. Men denna va verkligen den jobbigaste jag varit på. Man kunde inte hålla tillbaka tårarna hur mycke man äns försökte. Men det va jättefint allt. De avslutade begravningen med att spela en av hennes låtar. Så när man lämnade kyrkan så va det hennes röst man hörde. Riktigt jobbigt.
Sen åkte alla efter till begravningssättningen. Kan ju säga att det va ett jättelångt tåg. Hon hade verkligen hur mycke  vänner o släkt som helst. Sen va det minnes stund. Det va många som ville säga något om vår älskade Nina. Det va många tårar som rann den dagen. Men så tänker man på Ninas man o barn. Det är ju värst för dem. De ska leva vidare utan Nina. Nu blir det deras första jul utan henne. Måste va hemst för dem. Jag tror nog inte man kan förstå hur jobbigt det är för de närmaste.




mycke blommor va det.

Det rosa hjärtanet va från oss.Vår fina älskade Nina du fattas hos oss <3.

Min goa lilla kusin Ebba håller Emma.

Emma vi jätteduktig. Gick jättebra med henne. Men det är skönt att denna dagen är avklarad nu i alla fall.

Lördagen satte vi upp lite stjärnor här o gjorde lite advent fint=). Blir så mysigt när alla stjärnor o annat kommer upp. Fast det känns ju inte som det är jul snart direkt.

Söndagen åkte vi in till julmarknade inne i stan. Fick lite julkänsla då i alla fall =). Elin åkte lite karuseller, fiskade i fiskedammen o spelade chokladhjul. Men det bästa va nog att hon fick en Svambob balong. Hon va sååååååå lycklig. Kan inte förstå denna lycka över en sån balong. Hon släppte inte den äns när hon skulle sova =D. Men tyvärr är den redan trasig =(.



Emma bara sov.



Måndag.

Susse kom hit vid 12 tiden. Madde o Filippa kom runt 2 tiden. Jag o Susse fixade lite mat tills de kom. Så mysigt att bara sitta o umgås med mina goa systrar. Finns inga bättre <3. Elin o Filippa lekte för fullt. Sen fick de kolla på film o äta pocorn, fast att det bara va måndag =p.

I dag när vi gick upp va det lite segt för Elin hon ville inte alls....Men sen började det snöa. Då skulle hon få på sig kläderna snabbt för hon skulle göra snögubbar med den knappt befintliga snön =). Så hon skulle ut innan mig o Emma. så stod hon där ute o försökte få i hop lite snö, sötnosen. Men nu snöar det oxå så man får hoppas det lägger sig lite så man kanske kan göra nån snölykta ialla fall.. Får se ifall jag kan ta mitt julkort i dag då nu när det ligger lite snö =D.

I morgon ska vi till Cissi, Albin o lilla Oskar. Sandra, Thea o hanna ska komma oxå. Så Elin är ledig från dagis i morgon. Blir myyyys. Har köpt nått sååååå sött till Oskar. Kan inte visa dem nu för  jag vet att Cissi är här inne o läser. Men jag ska lägga ut det sen. Vill ha det till Emma oxå. Men det fanns bara det kvar så jag får kolla på a6 i fall de har det där.
På torsdag ska jag o mamma åka i väg lite. Hon har ingen bil så jag ska köra henne till huskvarna vårdcetral för att ta lite prover. Hon har ju diabetes så hon gör ju det i bland.

Nu ska jag tvätta lite här.

Hoppas ni får en toppen dag.

Kramis




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0