Lussebak =)

I tisdags va jag o Susse på a6 för att shoppa lite julklappar. Å nu är jag nästan äntligen klar. Har bara nått kvar till Jonas. Såååååå skönt. Fast det är ju inte långt kvar till ju heller för den delen. Emma va snäll som vanligt =). Låg o kollade i vagnen o sov lite. Inte ett ljud från henne fast vi va iväg många timmar.
På eftermiddan när vi hämtat Elin på dagis så åkte vi till mammi för att hälsa på lite. Det va myyyys. Tände massa ljus o spelade spel =). Elin va väl me lite men sen lekte hon mest me hundarna o katten.

Onsdag va det bakning på schemat =). Så innan vi hämtade Elin på dagis så va jag o Susse o inhandlade ingridienserna.
Men tror ni sen att Elin va me o bakade ? Nej tack sa hon bara när vi frågade i fall hon skulle vara me o baka. Så gör man det mycke för hennes skull. Klart att vi me tycker det är kul, men ändå...Knäpp fia. hon va med o la i några russin i några lussekatter men sen tog hon bara lite russin o gick i gen....Jaja kanske nästa år ??



Jag fixade lite mat här oxå. Mamma kom på en fika o mat oxå =D. Kul.
Sen skulle Susse hjälpa oss att ta en bild på hela familjen för att skicka in till JP att vi fått barn....Ja jag vet det va ett tag sen nu, men det har bara inte blivit av. Men det va lättare sagt än gjort kan jag jag säga. Först skulle vi ta på oss rätt så rena o fina kläder. Elin rev väl ut hela sin garedrob innan hon hittade va hon skulle ha på sig. Men jag hade ju lite att säga om hennes val om man säger så. Det slutade med att hon hade en sommarklänning som va för liten. Men den skulle hon ju absolut ha på sig. Så hon fick väl ha det då =p. Med Emma är det ju smidigare =D. Sen va det Jonas som inte hittade nått att ha på sig =p. Hm inte lätt att ha 3 barn ...=D. Men sen va det kort tagningen som inte va sååå smidig. Stackas Susse. Va det inte Elin som krånglade så va det Emma. Men den som va smidigast va faktist Emma. Elin va trött o sur. Det gick bara inte att få ett bra kort. Tog oxå för att skicka julkort på mina små. Det gick rätt hyfsat.

Här är lite blandade bilder vi tog i går. Några sämre några bättre.....

Ett av de mindre bra =p fast gulligt. Elin lipade o hade sig när vi tog detta kortet. Hon skulle ju absolut sitta på Jonas axlar när kortet skulle tas. Med det blir ju inte riktigt bra då...

Mina sötnosar

Får se vilket vi tar. Har fler kort.
Det är inte lätt att få att båda blir bra på kortet.

Det slutade med att vi va tvungna att sitta i Elin säng för att hon skulle bli nöjd. Men som sagt inte lätt att få några bra kort.



Vi ska ta nya kort en annan dag när inte Elin har varit på dagis. Så hon är go o glad =D.

puss min älskade lilla Emma.



Inte lätt att få bra bild när man tar det själv =p.

Tack Susse för hjälpen i alla fall =).

I dag har Elin varit hemma från dagis. De ringde i morse o sa att det blivit många barn sjuka i maginfluensa i natt. Snällt att de ringer o säger det så man slipper bli smittade av det.

Nu kommer nog Jonas hem strax. Ska fixa lite mat här.

Hoppas ni får en mysig kväll.

Kramis

I dag är Emma exakt 3 månarder. Oj oj va tiden har gått fort. Vill stanna tiden ett tag nu för hon ju bara för gooooo =). Ler o skattar för det mesta nu tycker jag.

Kommentarer
Postat av: ~ Beatrice, mamma till Devin ~

Jo det stämmer bra det. Inte konstigt att jag kände igen dig då :) Så du har också barn, vad kul. Så fina dina flickor är! Kram

2009-12-10 @ 18:23:35
URL: http://beabus87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0