Lucia



I går på dagen åkte vi till Elins farmor o farfar för att lussa lite. Min fina tjej. Visst passar hon som lucia?. Fikade lite där. Sen åkte vi hem i gen för att gå på jufirande här ute i församlingshemmet. I vår lilla by så gör vi så varje år. Så kommer tomten oxå =D. De fick en påse med godis av honom. El vi fick 3. Emma fick en oxå (tycker mamma är bra) sen va vi kvar bland de sista, så va Elin i köket o då fick hon en påse till, för det behövde hon ju verkligen =p.

Tina Moa Linn o deras pappa Fredrik va oxå där. Elin o Moa lekte för fullt som vanligt =).



I dag kl 7.00 va det luciafirande på Elins dagis. Så vi va uppe i ottan =). Å va fin o duktig hon va. De har alltid sitt luciatåg ute så man måste köpa större kläder så man kan ha tjocka kläder under.

utanför dagis

Elin är den lucian son står längst åt vänster.





Efter luciatåget va vi inbjudna på fika inne på dagis men vi hoppade över det denna gången. P g a smittan. Det går ju maginfluensa där o vi vill inte bli smittade... Men jag o Elin åkte o köpte färska frallor o gjorde god frukost hemma i stället =). Så mysigt så. Helst hade jag velat bara klä av oss o gå o lägga oss igen. Men det är ju bara att drömma om...Emma kunde jag bara lägga i sängen i gen för hon sov ju som vanligt. Men Elin va pigg så klart.

Senare idag ska vi gå på öppna förskolan. Det är sista gången nu innan jul.

Nu ska jag ta hand om mina tjejer.

Hoppas ni får en härlig dag.

Kramis

Kul att det kommit lite snö nu =)



Kommentarer
Postat av: jessica

Lite konstigt att tomten var där väll? han ska väll bara komma på julafton?

2009-12-17 @ 09:30:00
URL: http://metrobloggen.se/fitmom

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0