Falköping

Just nu ligger Emma här på golvet o tjatar o jollrar för fullt. Det är sååå mysigt att lyssna på, sen blir hon överlycklig när man bara sitter o kollar o pratar med henne el bara håller henne i handen, då tjatar hon på ännu mer. Min goa lilla Emma.

Hm förra veckan va väl så där kul. På måndags kvällen började Jonas må illa o spy här =(. Vi som till o med haft Elin hemma från dagis för att inte få hem det =S. Så han va hemma hela veckan. Och jag som hade bestämt o träffa Angelica o Therese på torsdag förmidda hemma hos Therese i hennes nya lägenhet. Tråkigt för det va så längesen vi träffades o jag ville ju se hennes lägenhet. Men vi får väl ta det efter jul o nyår. Och sen hade jag bestämt med Sandra o hennes lilla dotter Linnea att de skulle komma hit. Fick ställa in det oxå. Det hade jag verkligen sett i fram emot för vi har inte träffats på EVIGHETER känns det som. Men vi får väl oxå ta det efter nyår. Så det hände inte så där värst mycke här förra veckan.

Men på fredagen åkte Elin med Madde o Filippa till Falköping med tåg för att sova över där. Det va första gången hon åkte tåg. Hon tyckte det va sååå kul. Sen på lördagen tog jag o Emma tåget till Falköping för att hämta hem henne. Tyckte det va skönt att slippa köra i denna halkan. Det va såååå skönt o fint att sitta där o titta ut genom fönsteret. Det är ju så fruktansvärt FINT ute nu. Vättern va så fin, det bara rök ur den för det va så kallt. Det va -17 grader när jag åkte. Men va frisk o fint det är.
Madde hämtade uppp mig på stationen. Sen gick vi en sväng där inne i stan. Jag hittade så fina kläder till Emma i märket Name it. Kul med lite anorlunda kläder, det märket finns inte här hemma i Jönköping. Kan tyvärr inte ta några kort för det är en liten som tagit sönder vår kamera =( . Så tråkigt, jag som tar så mycke kort. Nog om det.
Åkte sen hem till Madde o träffade min lilla busunge. Hon hade haft så kul med Filippa. Det va så skönt att bara umgås o bara vara hemma hos dem. Åkte med till Falbygdens ost för att köpa en julklapp till mina svärföräldrar.
finns ju så mycke fint där me. Men jag köpte faktist inget, + i kanten för mig =).
Per hade gjort jätte god mat som vanligt. Det va nötstek med potatismos o en supergod sås. Fick oxå en supergod kladdkaka. Vi tog sen tåget vid halv 6 på kvällen hem. Det va ju inte lika smidigt att åka med 2 barn på tåget kan jag ju meddela. Hade ändå tagit med lite godis till Elin för att hon skulle kunna sitta stilla. Men det kunde hon ju inte säskilt länge. Sen va hon kissenödig. Fick plocka med Emma o packning för att gå på toaletten o när vi väl kommit fram dit så hade nån spytt där inne så Elin fick hålla sig =p. Vill ju inte bli smittad av nått igen. Fick kånka tillbaka oss igen. Det satt en tjej mitt i mot oss som va i min ålder, hon tyckte nog att det va jobbigt med mina barn, såg ut som så på henne i alla fall. Elin kunde inte sitta stilla o Emma vaknade så jag fick ta upp henne. Så på hem vägen va det inte lika avslappnande om man säger så =p. Men det är inte lätt för en 3,5 åring att sitta stilla i 1 timme. Så jag tyckte hon va duktig ändå för det va faktist första gången för henne.
Tack Madde för att Elin fick komma till er o sova o mysa o Tack för en mysig dag o god mat =), älskar dig Madde.

I går va jag o gjorde de sista ärenderna innan jul så nu är jag helt klar med alla julklappar o all mat är oxå inhandlad. så nu ska jag bara slå in alla paket me. Så Elin ska vara hos mamma i dag när jag gör det. Sen ska vi baka lite julgodis. I går va jag hos mamma nästan hela dagen. Hon bakade för fullt där o det lukatade såååå gott. Det luktade som det gjorde när vi va barn när det vankandes jul =).

Har hämtat min ring nu som jag beställt med Elin o Emmas namn på. Å va fin den va. Är så nöjd. Ska försöka ta lite bilder på den nån dag o lägga in.

Nu ska jag ta hand om mina små.

Hoppas ni får en mysig dag i kylan.

kramis

Susse jag tänker på dig......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0