Varit på förlossningen

Det va i lördags natt så vaknade jag av att jag mådde så illa. Kunde knappt sova mer den natten. Fick oxå ont i huvudet, men det finns ju alvedon att lösa de problemen med. Svårare på illamående. Men dagen gick hyfsat ändå.
Va inne hos grannen Alexandra med presenten för Elin va där inne och lekte med hennes små kusiner som de va barnvakt åt. Så Elin lekte för fullt me dem. Kul för henne. Och jag fick hålla deras söta lilla Jamie. Jag fick till och me mata henne med falskan. Å det va såååå mysigt., kan knappt fatta att jag har en sån liten snart.
Sen hade Elin en av barnen här inne och lekte, sen gick de över till dem igen så jag kunde ligga och vila lite. Är inte jag borskämd me direkt. Men jag va helt slut.

Åkte senare ut till mamma för Mattias, Madde, Engla, Susse och Mattias va där ute. Där va det fullt ös med kräftkokning. Elin hjälpte självklart till =). Mamma hade köpt ca 200 kräfter till sin kräftskiva som hon ska ha den 5 september. Blir kul att täffa hela släkten.

Roligt att hjälpta till me kokningen

Va ute hos mamma några timmar, alltid lika mysigt =) (visste inte då att jag skulle åka dit igen efter några timmar).
Kom hem och började med maten. Kände mig inte alls pigg, kunde knappt äta. Huvudvärken blev värre och fick ont i mag gropen om man säger så. Satte mig då och började läsa i min Vänta barn bok. Läste om havandeskapförgiftning. Och alla mina symptomer va just som havandeskapsförgiftning. Blev jätterädd. Ringde då till mamma och hörde va hon tyckte jag skulle göra, tur att man har sin mamma, ringer alltid henne i fall det är nått. Hon tyckte jag skulle ringa in till förlossningen och höra va de tyckte. Så jag ringde och pratade me dem. De tyckte jag skulle komma in direkt. Jonas va i sovrummet och höll på, Jimmy (grannen) stod där inne oxå. Jag fick bara säga till honom att vi ska åka in nu. Jaha han visste ju inget. Stackas lilla Elin, hon hade nästan redan somnat . Så vi fick dra upp henne och klä på henne och åka me henne till mamma. Hon sa mamma är det bebisen som inte mår bra, eller är det du? Sen skulle hon lyssna på magen så allt va bra. Tyckte så synd om henne, hon satt där bak och frågade massa hela tiden. Man har liksom inte svar på alla hennes frågor. Men hon tyckte det va kul att komma till mormor igen, men helst hade hon velat följa med till doktorn.

Väl inne där så tar de blodtryck, urinprov och ctg. Hade lite högtblodtryck och lite äggvita i urinen, men det va ingen fara. Bebisen mådde jättebra =). Tog även lite blodprover och om det hade varit nån fara me dem så hade de ringt i dag på morgonen. Men det har de inte gjort. De gjorde även ett ultraljud så jag fick se den lilla lite igen. Men man såg bara ben, huvudet och ryggraden i stort sett. Den är ju så stor nu. Så allt va rätt bra i alla fall,. De visste inte riktigt varför jag mådde så illa, men magen är ju stor nu så det kanske klämmer på nått. Vet inte. Men det är skönt att man kollade upp det i alla fall. Men i dag är jag mycke piggare, men mår fortfarande inte helt ok. Ska bara ta det lungt nu känner jag. Skönt att de tar en på allvar när man ringer in och inte bara ignorerar än som de annars kan göra i sjukvården.

Va och hämtade Elin vid 11 tiden hos mamma. Hon hade haft det så  bra så. Tack snälla mamma för hjälpen. Va hade jag gjort utan dig? Susse kom dit me sen, hon hade köpt hårfärg till mig, tack Susse =). Hon hade oxå köpt Hallo Kitty tatueringar till Elin. Snäll hon är, Elin blev ju självklart glad för det. Tack för att du finns =).

Åkte sen till Tenhult för att beställa tapeter. Har äntligen valt nu. Skönt. Åkte sen till Elins farmor och farfar och hälsade på. Nu ska jag snart börja me maten tänkte jag. Får se va det blir....

Hoppas ni får en bra kväll.

Kramis

Kommentarer
Postat av: Tessan

Skönt att höra att det inte var något farligt! Kram på er!!

2009-08-24 @ 23:50:31
URL: http://tessanaxelsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0