Varit hos Sandra

I tisdags va det sååå härligt väder, så vi passade på att vara ute hela dagen. Elin tjatade att hon ville att vi skulle fylla upp poolen. Men då fick hon lova att inte skvätta massa vatten på mig hela tiden, för det är hon duktig på. Så vi fyllde upp den. Hm gissa vem som fick flera hinkar vatten på sig, grrrrr. Är så hemskt, sen ska man försöka komma upp snabbt ur stolen me och det är ju inte det smidigaste just nu =/. Sen ringde telefonen och självklart så svarar  hon, det va farmor som ringde. Då sätter hon sig i poolen och pratar. Hm, gissa va hon gör, doppar telefonen i vattnet =/. Så när jag pratar i den sen så bara la den av. Men jag la den i solen några timmar så den torkade och än så länge funkar den =D. Jag vet inte hur många telefoner hon har förstört för oss. Jaja det är väl så att ha barn....
Alexandra (grannen) kom över me lilla söta Jamie och pratade nån timme här, trevligt me lite sällskap =). Finns ju inte så mycke folk här hemma på dagarna direkt... Hon är så söt Jamie, så lik sin mamma.



I går så hade jag och Sandra bestämt att vi skulle kanske åka till stadsparken i fall vädret va bra. Hm vaknade av att det ösregnade, så typiskt. Så vi skulle åka hem till dem i stället. Men först skulle vi köra in Jonas föräldrar till Nybergs för att hämta bilen. Men innan det va vi inne på Svenssons för att köpa present till Sandra som fyllde år förra veckan. Skulle oxå hämta tapeterna som vi beställt men de hade inte kommit in. Men det gjorde inget för det är inte klart för att tapetsera ändå.  Men det blev en jättefin ljusstake och en blomma i alla fall till Sandra.  Elin va me och bestämde =).

Sen körde vi in till stan, efter vi lämnat av dem vid Nybergs så åkte jag och Elin till Macdonlads. Har faktist inte varit där på jättelänge. Sen bar det i väg till Taberg..
Sen va det lek för hela slanten, medan jag och Sandra satt och tjatade. Hon blev jätteglad för presenten och blomman =). 

Goa Sandra

Systrana Thea och Hanna

Elin och Thea fikar

Tjejerna målar

 

Sen när vi varit där några timmar så skulle vi åka hem. Men i stället blev det att vi åkte och hälsade på Jonas på jobbet. Elin tycker det är så roligt. Sen åkte vi upp till a6 för jag vill gå in på Hemtex för att köpa nya sängkläder till våra nya sänger sen. Men jag hittade tyvärr inget som jag fastnade för så .Blev i allfall några rosa ljusstakar och 2 dukar i stället.
Sen bar det hemmåt. Lagade lite mat och tog det lugnt. Kollade faktist på en skräckfilm helt själv och utan att somna + i kanten för mig .För jag brukar aldrig kunna hålla ögonen öppna nån särskilt länge på kvällarna.

Men i natt har jag inte alls sovit gott. Har mått illa och haft en hemsk halsbränna som inget hjälper mot =/.

Har en stor nyhet här i familjen. Min kära storasyster Madde ska oxå bli mamma igen. Å va roligt för henne. Hon har nu gått 12 v så nu är det ingen hemlighet längre =D. Ett  jättestort grattis till er.

Nu ska jag lägga mig och vila lite, blev inte mycke sömn i natt.

Hoppas ni får en bra dag.

Kramis


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0