Söndag

I går på eftermiddan gick jag och Elin ut och gick en sväng. Elin cyklade och jag gick. Det slutade me att vi ställde hennes cykel vid kyrkan och gick ner till morfar. Skulle dit och kolla på kattungarna. Men det va ingen hemma där så vi ringde på hos Mattias o Madde för att låna nyckeln. Då passade vi på att prata lite me Engla me. Hon förändras bara mer och mer. Nu sitter hon jättebra och bara ler. Goa lilla tjejen. Elin och Engla satt på Englas rum och lekte lite. Va så gulligt så.

min stora tjej

Gos me Engla

Åkte sen ch handlade lite lördagsgodis. Träffade halva Tenhult i affären så jag trodde aldrig vi skulle komma därifrån. Men det blev lite grillat då i det "härliga sommarvädet". Och nu är det så där mysigt mörkt på kvällarna igen så man kan tända ljus, o det älskar jag. Så jag tände massa ljus och sen kollade jag och Jonas på film när Elin somnat. Vi  somnade som vanligt i soffan, men i natt har jag faktist sovit som en stock. Har inte äns haft halsbränna, såååååååå skönt. Så i dag va man bra mycke piggare än i går.

I dag har det varit en riktigt slappar dag här hemma. Jag har legat och kollat på film, Jonas suttit vid datorn och Elin har levt bus =). Hon har lekt på sitt rum det mesta. Jonas har hållt på lite i sovrummet me. Nu är de ute i trädgården, Jonas klipper kanterna och Elin gungar.

Jag och Elin ska snart åka i väg och köpa mat på East end i Huskvarna. Det va sååå längesen vi åt där nu. Jag har gjort en jättgod efterrätt nu för nån timme sen. Tänkte lyxa till det lite så där en söndags kväll.
Såg receptet på ett gräddfil paket.  Jonas föräldrar ska komma hit och äta nån kväll och då tänkte jag att jag skulle göra den efterrätten, men jag vill ju testa innan så den är god =p.

Receptet

1 1/2 gelentinblad
225 g hallon
3/4 strösocker
1 tsk vanlijsocker
1 krm kanel
2 dl  gräddfil

Lägg gelentinbladen i kallt vatten ca 5 min. Rör i hop hallon, socker och kanel i en kastrull och koka upp under omrörning. Lyft bort från plattan. tillstätt gelentinblanden och rör tills det har smält. Rör ner gräddfilen. Häll upp i små glas. Låt stelna i kylen i minst 3 timmar.



Va jättesmidigt och värkar jättegott tycker jag.

Hoppas ni får en mysig söndagskväll

Kramis




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0