Härliga helg

Denna helgen har varit så härlig. Så härligt väder =). Det tycker vi om. Så vi tillbringade den mesta tiden nere vid sjön. Jonas är en badkruka så han stannade hemma. Men mig gjorde det inget för Susse va me i stället.
Elin hittade kompisar där nere. Det är en familj här upp i byn som har 3 flickor. Den yngsta är 4,5 år så hon och Elin lekte för fullt båda dagarna vi va nere, kul för henne. Men tyvärr va inte vattnet inte så där jättevarmt. Men det va ju svalkande när man gick i =p.

Här sitter de och leker



På lördags kvällen va vi hembjudan till Sandra, Ade, Thea och Hanna. Cissi, Per o Albin va oxå där. Det va kul. Ungarna springer runt och lever bus och har kul. Och vi föräldrar satt och tjatade. Vi åkte inte hem förrens vid 2 tiden på natten. Barnen somnade runt 10 tiden, däckande lite varstans i sofforna =), det är som vanligt när vi träffas.

Thea, Elin, Hanna o Albin

Äter de godis för fullt

Ade o Per har det skönt i solen

Sandra, Cissi o magen =)

På söndagen va jag och Elin hos mamma nästan hela dagen. Vi badade i poolen och hade det gott. Hade inte träffat mamma på hela v så jag va tvungen att åka dit en sväng.

I trädgården hos mamma

I går måndag åkte jag för att träffa Angelica, Hanna, Tina och hennes dotter Dilila (hm vet inte hur det stavas) vid 10 tiden utanför Svenssons i Tenhult. Vi skulle köpa en blomma till Fia. Sen ställde jag bilen hos Angelica så gick vi tillsammans till Fia. Vi skulle ju dit och kolla på hennes lilla bebis som är ca 2 veckor. Å så söt han va, han ska Eddie. Å man har verkligen glömt hur små de är. Jag kan inte fatta att jag snart har en egen liten sån där sötis. Det va jättemysigt att sitta där o tjata medans barnen lekte för fullt. Elin o Dilila blev jättebra kompisar direkt, skiljer bara 1 år på dem. Så det va kul. Sen går Elin på samma dagis som Fias barn så de lekte ju me. Blev att vi va där rätt länge, gick nog inte förrens vid 14 tiden. man glömmer verkligen bort tiden när man sitter och pratar. Sen gick jag och Elin me hem till Angelica och åt lite glass. Elin fick va en stund hos Angelica när jag va och handlade lite i affären, lugnast så =). Va ju bara borta 10-15 min, men Elin tycker bara det är kul hos henne. Hennes barn va hemma me.

Lite bilder

Titta va söt han är

stolta storebror Melwin och Eddie

Elin o Dilila

hoppar de för fullt

Fia fixar lite i fika

Fia med lilla Eddie

Angelica med Eddie

Tina

Melwin

Elin har oxå badat i trädgården här hemma i helgen.



Elin med sin nya keps

I dag har vi varit inne i stan. Jonas skulle köpa lite till gargaet som han håller me på (många järn i elden så att säga).
Va oxå inne på Ikea och hörde om sängen skulle komma hem mer(vit malm säng), har varit inne på nätet varje dag och kollat men de verkar inte som de skulle komma hem. Men de sa att de skulle beställa hem dem i morgon för det va jättemånga som hade frågat efter den. Skönt då slipper vi åka i väg 10-12 mil för att köpa den.
Har oxå rivit ur soverummet nu så vi kan börja göra iordning där inne. I morgon ska vi in och kolla efter en fondvägg på svenssons i Tenhult. Blir kul.

Nu ska jag och Elin gå och baka äppelpaj.

Hoppas ni får en skön kväll.

Har haft massa sammandragningar nu ikväll. Men än är det 3 veckor kvar,  hoppas den vill stanna i magen några veckor till.

Natti Natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0