Djurparken

I går bar det i väg till Boråsdjurpark. Å vilket fint väder vi fick me =). Men det va rätt varmt, tur att det va mycke skugga där. Va hur lång kö som helst när vi kom, men det gick fort att komma in ändå. Inte lätt att stå med en otålig 3 åring i värmen och vänta, men det gick faktist jättebra. Märks att hon börjar bli större. Min lilla tjej, jag vill inte att hon ska bli större nu =p. Mysigt när de är små.
Fanns verkligen mycke olika djur, bla björnar, älg, zebror, giraffer, elefanter, olika sorters apor,lodjur, hästar, kor, getter,grisar,lejon, tigrar mm mm. Kommer knappt i håg alla sorters djur det va. Men det va kul för både Elin och för oss. Elin va jätteduktig och gick nästan hela tiden. Vi va där ändå i nästan 5 timmar. Duktigt tycker jag. Vi tog inte med oss någon vagn och skrinorna som man kunde hyra va slut. Men det gick bra ändå. Jonas fick ta henne på axlarna i bland.
Men hon va trött me när vi åkte hem, somnade nästan med en gång när vi åkte. Somnade tidigt me sen.

I dag va vi hos barnmorskan, Elin och Jonas va med för första gången. Fick lyssna på bebisens hjärtljud. Den ligger med huvudet neråt och är fixerad =). Min duktiga lilla bebis =p. Så nu kommer den inte ändra läge i alla fall. Skönt. Allt va bara bra me den lilla och mig. Elin va lite så där när barnmorskan stack mig i fingret så det kom blod, det tyckte hon inte om. Men jag fick plåster så det va inte så farligt sen tyckte hon =). Men hon kollade sen efter hur "stort" såret va, hm syndes inte....
Sen åkte vi och gjorde lite ärenden i city. Måste ju passa på när man ändå är inne där. Köpte lite mer färg till mitt kära trappräcke =/. Hm undra hur mycke färg det gått åt på den? Säkert 3 l redan. Jaja men bra ska resultatet bli alla fall, det är det viktigaste. Har faktist inte målat i dag,  måste ju ta paus i bland, får väl bli i morgon eftermidda el nått. Ska ju bli fint väder inte så kul att stå inne och måla då. Hade nästan tänkt måla lite i kväll men Jonas har några killar här nu som kolla på hans cross som han ska sälja. Jonas tyckte inte jag skulle stå där höggravid och måla då =p.
Sen har jag och Elin varit nere hos morfar och kollar på kattungarna som de äntligen har hittat i gen efter att mamman gömt dem. Å va söta de är.
Va inne en sväng hos goa Engla, Madde och Tias me. Elin håller på som vanligt me Engla, pussar och klappar för fullt. Hm skönt när vi har en egen sån liten som hon kan gosa me så mycke hon vill =). Hon tycker det är såå kul.

Lite bilder från gårdagen





Här sitter busföet och kolla på djuren.

Jag tog inte kort på alla djuren med min mobil. Joans tog med kameran me, men vi har inte lagt in dem i datorn än.



Busungen

Här sitter Elin och äter mina hallon som jag plockat.

Blir nog inte att jag åker till stan med Angelica i morgon. Hon ville gå på förmiddan och jag ville gå på kvällen eller eftermiddan för att det ska vara fint väder i morgon. Jag orkar inte gå på stan i den värmen. Vi tänkte vi skulle åka ner till standen el nått på dagen i stället. Men Angelica sa att hon skulle nog åka in ändå och köpa presenten. Hon är så snäll Angelica =). Tur att man har henne.

På lördag ska vi till Sandra, Andreas, Thea och Hanna. Albin, Cissi och Per kommer oxå. Blir kul, har  inte träffat dem sen midsommar. De hade tidig semester och vi sen så det är väl därför.

Ni får ha en skön kväll, för den är verkligen skön i kväll. En riktig härlig sommarkväll.

Natti Natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0