Börjar se resultat =)

Urch här händer det inte så mycke mer än att vi målar och målar, stackas lilla Elin. Men nu äntligen börjar jag se resultat på mitt trappräcke. Nu är det nästan helt vitt =D. Har nog målat det 4 gånger nu, men det blir nog 1-2 gånger till. Men fint blir det i allafall. Jonas har skrapat och målat fönsterna på utsidan, skulle gjort det förra året men vädret blev så dåligt  till slut att det inte gick. Hade massa andra projet på huset ute förra året så vi hann inte me det heller..

Efter jag målat så började jag rensa rabatterna, kan ju säga att det inte är lätt me en stor mage i vägen. Elin va me och "hjälpte" till. Rätt som det ä ramlar jag framlänges (är lite framtung) rätt på stenplattorna. Men det gick bra tog emot me händerna men det gjorde sååå ont och det började blöda lite. Då bara började jag stor gråta, stackas Elin försökte trösta mig men jag kunde bara inte sluta. Det är så mycke här hela tiden, hinner aldrig bara ta det lungt. Måste blir klar me målandet, måste fixa sovrummet innan bebisen är född börjar känna lite panik nu, är bara en månard kvar nu och vi har inte äns börjat. Och Jonas börjar tjata om massa annat han ska göra. Det slutar väl me att jag gör det själv =/.
Elin sprang och hämtade Jonas och sa att mamma bara gråter. Men sen kändes det bättre =).
Kändes bara dumt bara att börja gråta så där bara. Jaja så är det kanske när man är gravid, känslosam och trött...

På kvällen åkte vi ner till bryggan nere vid sjön för att fiska lite. Sjön va helt spegelblank, så fint va det.
Elin fick en fisk och hon va såååå stolt. En liten mört. Ändå satt hon inte stilla och va tyst me spöt. Ändå fick hon napp. Jag fick inget. Jonas fick bara nått litet som han tappade i. Men mysigt va det. Sen åkte vi hem och bakade blåbärspaj.

I dag ska vi lite senare åka ut med båten. Hoppas på att det inte blir regn.

I morgon ska vi åka till Boråsdjurpark. Det blir kul. De har lejonungar där nu, å va sött.De är bara några veckor gamla.
Så det blir att gå och lägga sig tidigt  i kväll. Åker innan 9 i mogon i allalfall.



fiskar för fullt

Elin och hennes fisk =).



Hoppas ni får en bra dag.

Kramisar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0