5 dagar kvar =)

Nu är det nära, bara 5 dagar kvar till beräknat datum. Inte äns 1 v kvar. Har varit gravid nu i 9 månarder och börjar bli rätt trött på det. Sover dåligt, mår illa ofta, har massa halsbränna och ständigt trött. Skönt att detta är över snart =). Tur att man inte mår så här som man gör i slutet hela gradiviteten. då hade det inte varit så mysigt. För i början och fram för ca 1 månard sen tycker jag bara att det är mysigt, men nu i slutet är det inte riktigt lika mysigt. Men nu länktar jag bara efter min lilla bebis =). Undrar så hur den kommer se ut, ser bara lilla Elin framför mig hur hon såg ut. Undrar i fall det är en flicka el pojke. Mig spelar det verkligen ingen roll va det blir, bara den är frisk =).
Nog om det.

I fredags va vi och köpte vår säng....Äntligen hade den ju kommit in. Så skönt att ha det fixat. Så nu är allt hem handlat till sovrummet. Nu är det bara att göra klart det me. Ska nog målas nån gång till nu, sen är det tapetsering och golvläggning kvar. Hoppas på att det blir kart denna veckan. Är lite trött på att sova på madrasser på golvet, inte såååå jätte smidigt att krånga sig upp flera gånger per natt ur dem.

I lördags kom Mattias upp hit me Engla. Elin lekte för fullt me henne. Och Engla va lika glad som vanligt =).
Sen åkte jag och Elin ut till mamma så Jonas fick jobba ifred i sovrummet. Men först va jag och Elin och köpte lördagsgodis. Lördagens höjdpunkt =D.
Blev lite mys i soffan och film på kvällen. Jag försöker gå och lägga mig i tid för man vet ju aldrig när det sätter i gång och då är det skönt om man sovit lite i allfall. Vill inte att det ska bli som förra gången. Hade inte sovit på 2 dygn när Elin föddes. Är lite jobbigare då =/.

På söndagen ringde mamma här på förmiddan och frågade i fall vi ville följa me och kolla på deras valp som de får hem om 3 veckor. Klart vi ville =).
Så vi gjorde oss klara och åkte ut till mamma. Susse va oxå med. Det är Mia och Bosse som har dem, mammas bror. De bor i Fagehult. När vi kommer dit så är Carina, Thommy och Marcus där oxå och kollar. De ska oxå ha en valp. Å va söta de va. Så små. Kul att träffa släkten me, synd att inte Mia, Bosse o barnen va hemma bara. Emmy va bara hemma och va hundvakt. Men vi träffas nog nästa helg på kräftskivan, om jag nu kan gå =).

mammas ena hund. De ska ha 2 valpar.

Carina, Susse, Elin o mamma

Emmy, Carina o mamma

Sen åkte vi hem till min mormor och hälsade på. Blev självklart en fika där. Goa lilla mormor.
Sen bar det hem till Jönköping igen. Där åt vi på Max. Så jag slapp fixa mat =D. Alltid lika skönt.

Måste bara visa våra äckliga spindlar som vi har i vår källare. Urch jag rycker de är hemska. Vågar knappt gå ner där. Elin säger att det är hennes husdjur, blä.

Den är inte liten heller. Och det är 2 st.

I dag ska vi gå bort på öppenförskola som börjar i dag kl halv 2. Får se hur många mammor som kommer. Men det blir jag, Madde och Moas mamma i alla fall va jag vet.

Hoppas ni får en bra dag.

Kramis


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0