Varit ute me Elin, Madde o Engla

I dag gick Elin upp vid 9 ungefär o jag vid 10. Så skönt det är att bara kunna ligga kvar o bara slappa o hon klarar sig lite själv. Hon sitter bara o kollar på barnpogram så hon hittar ju inte på nått bus, i så fall skulle jag höra det. Det är ju inte så att jag somnar om igen. Får passa på o njuta de sista månarderna när vi är bara hon o jag.
Sen så pratade jag me Madde o hon frågade i fall vi skule ut nått i dag. Å det är ju klart att man går ut en sväng i fall det är väder. Va lite mulet i dag men ändå jätteskönt. Elin cyklade me sin 3 hjuling, fråga mig inte varför. Hon har ju en cykel me stödhjul. Men hon envisaes att hon skulle cykla på den där cyklen. Så då fick hon det. Vi gick bara en sväng i byn o åt cafe hållet o plockade lite tussilago. Fanns massor.
Går inte gå så långt heller när hon cyklade. Sen gick vi hem till mig o tog bara vagnen o gick ner till Madde, för Engla skulle äta. Vi fixade till lite mat till oss me, Elin måste ju äta mat på dagen, men jag gjorde lite till mig o Madde me. Sen satt vi mest o tjatade o kollade på tv o fikade. Va hemma här strax innan 17.00. Så vi har varit i väg i stort sett hela dagen.

I morgon ska jag o Elin till Angelica på förmiddan. Shpresa o hennes dotter som är lika gammal som Elin kommer nog oxå. Det är en fd jobbarkompis till oss. Blir kul, har  inte träffat henne på ett tag nu.
Sen ska jag köpa något till Rickard o Benita i inflyttningspresent så jag kan gå bort o hälsa på dem i morgon. Jonas kommer hem sent både i dag o i morgon så då kan jag passa på att gå dit när inte han är hemma.

Jag har ju nämt innan att jag följde en bogg om en tjej som hade cancer, som heter Sabina. Hon dog förra v. Å det känns så hemskt. Man har läst om henne varje dag om henns liv, barnen,familjen, vännerna o sjukdomen. Kändes som man lärt känna henne på nått sätt. Hon hade hemskt ont i slutet, det kom nya tumörer hela tiden, de sista kom nu i halsen så hon hade problem me att äta o dricka. Så den sista dagarna låg hon på sjukhus. Å det berör verkligen o läsa om sånt.Man bara gråter när man läser hennes blogg. Man förstod ju att hon inte skulle klara sig, men ändå hoppades man ju. Tänk va hemskt det måste vara för hennes familj o vänner nu. Man kan inte låta bli att gå o tänka på henne o hennes närmaste.  Hon hade hudcancer som spridit sig. Nu har man verkligen fått sig en tankeställare att man inte ska sola för mycke. Hon hade solat jättemycke solarie o varit utomlands mycke o solat, de trodde det va därför hon fick det.
Jag har solade solarie en del innan men nu va det nog 4 år sen jag låg i ett solarie. Kommer nog aldrig göra det igen, inte nu när man vet hur faligt det verkligen är. Är hellre lite blek o använder brun utan sol på vintern än att bli sjuk......
mittlivsabina74.blogspot.com

Susse ska åka till Ullared på torsdag, jag blir sååå avis. Jag vill oxå åka dit. Hm måste ta ett snack me min kära sambo. El Angelica el nån kanske vill åka.

Nu ska jag o Elin fixa lite mat (har ju en hjälpreda i köket)

Ha en bra tisdag kväll o hoppas HV71 vinner i kväll då =)


    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0