Tisdag

I helgen va det bara jobb för min del. Gick faktist rätt bra. Fick lite ont i slutet på dagarna men gick bättre än jag trodde =).
Va sista helgen Fredde jobbade me oss =(, tråkigt. Men jag har visst bara 1 daghelg kvar innan jag går hem. Den sista helgen jag skulle jobbat va midsommarhelgen o då stänger de =D. Så det blir visst inga helger jobbade i juni månard, va synd =p.

I går va jag o Elin hos mamma o "hjälpte" till o städa lite inför flytten. När vi kom va de i stort sett färdiga med rummen på övervårdningen. Så det blev mest att hjäpa till o bära ner massa saker, fast jag fick ju knappt hjäpa till me nått för de är så rädda att det ska hända nått. Söta de är. Har det nog tuffare på jobbet än att städa o bära lite vid en flytt =p.
När vi flyttde hit till huset va jag höggravid. Vi flyttade hit den 1 mars o Elin va beräknad 6 mars. O jag bar o städade för fullt. Jag städade tills jag grät i lägenheten, så jobbigt va det. Vi stod till 3 på nätterna o städade o hade oss. Tog nog 13 timmar att städa bara vårt lilla kök. Kan ju då påpeka att vi va SUPERNOGA. Tog med topps på de ställen vi inte kom åt.. Bara gallret till ugnen stod jag med säkert 2-3 timmar med för att få det helt rent. Mina ben va helt svullna av vatten efter allt städande. Jag va helt slut , men vi klarade all städning och flyttning i stort sett helt själva. Det va mitt i veckan så alla jobbade, så va gör man?

I dag får mamma och Olof flytta in i huset så det blir nog att vi åker dit en sväng o hjälper till o plockar upp i köket å sådär.
Nu på förmiddan  blir det inte mycke gjort tror jag. Tvättar lite o plockar in i gadroberna, plockar ur diskmaskinen o damsuger av. Mer blir det nog inte...Är rätt trött i dag efter att Elin tog upp hela min säng i natt igen. Så jag fick ligga i mellan madrasserna, jätteskönt - inte. Man sover ju inte så djupt när man sover så obekvämt.

Jag hade ju tänkt lägga ut bilder på vår hall nu, men jag vill vänta tills den är helt klar med lister och dörrar innan jag gör det....

Hoppas ni får en bra tisdag

Kramis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0