Påsken

Nu har vi varit lång lediga, så skönt så =). Jonas o jag har varit lediga hela 4 dagar tillsammans, det är va vi brukar vara lediga på en hel månard tillsammans. Å va skönt det har varit.
PÅ långfredagen va vi ute hela dagen o fixade i trädgården så den blev fin. Sen på kvällen va vi hemma hos hans föräldrar och åt påskmat,

Påskafton va oxå kanon fint väder så vi va ute hela den dagen oxå. Man får liksom inte nog av solen o det härliga vädert. PÅ kvällen åkte vi till Sandra o Anderas. Sen va det ett annat par där me med sina 2 barn. Så det va 6 vuxna o 5 barn. Lite lagom sådär. Grillning blev det, så gott så. Ungnarna hade fullt upp o leka o busa. Elin o Thea däckade sist i soffan vid 12 slaget tror jag. Sen satt vi o tjatade om allt möjligt till nästan halv 3 på natten. Så det blev "lite" senare än va vi räknat me. Men det är bara så skönt när ungarna somnat o det är lungt o tyst o man bara kan sitta där o prata utan att bli "störda" hela tiden. Men kul hade de i alla fall. Thea o Elin är ju bästisar så de har ju såååå kul när de träffas.

Påskdagen va det dop för lilla Engla. Å så söt hon va. Snäll me, inte ett ljud från henne. Dopet va i Öggestop kyrka så vi hade ju nära o bra =p. Elin va oxå jätte duktig. Va rättså tyst i kyrkan i alla fall. Men va kan man begära av en 3 åring?
Hon o Filippa hjälpte till o hälla upp dopvattnet. Det va väl mest Filippa som gjorde det, men Elin va me i alla fall där framme =). Carina sjöng jättefint i kyrkan.
Hm vi hade nästan förväntat oss att de skulle gift sig oxå mattias o Madde. Men så blev det inte. Jonas hade till o me packat ner ris i min väska, så säker va han =).
Sen bar det väg till Tenhult på fika i kyrkanshus. MMM vilken god smörgåstårta Per hade gjort.
Va nog 50 personer där på fika. Kul att träffa släkten igen.  Tänkte att vi skulle åka till Fargehult snart o hälsa på alla. Va jätte längesen vi va där.
Efter åkte vi hem en sväng för Elin va trött så hon fick sova lite. Sen gick vi ut o gå, Elin cyklade o jag o Jonas gick. Då gick vi hem till Rickard K för att kolla in hans nya hus. Jättefint va det. Äntligen blev det av att jag gick dit. Men jag hade ju inte köpt nån present =/. Lite dåligt av mig....Fåg göra det till nästa gång.
Sen på kvällen va Vicktor o hans tjej Jonhanna här o grillade. Alltid lika gott. Elin va det liv på kan jag meddela. Hon va trött o hade överskotts energi för 2. Tillslut fick hon ro o somnade i soffan. Hon va ju uppe så sent kvällen innan o fick gå upp rätt så tidigt, så då blir det lite för mycke för henne.
Men mysigt att grilla i gen me sina syskon. Det blir alltid mer att man träffas på sommaren o grillar. På vintern blir det nästan aldrig av att man ses. Tråkigt. Men Johanna är en jättego o snäll tjej tycker jag. Kul för Victor att han träffat en sån bra tjej =).

I dag har vi bara varit ute o myst. Skulle åkt på utflkt men Tommy o hans tjej (grannen) kom hit medans han hade visning på hans hus. Så vi bakade en sockerkaka jag o Elin o fikade me dem.  Synd att de ska flytta faktist. Hoppas det blir nån barnfamilj el nått som flyttar dit. Sen kom mamma hit me en present till Elin. Mamma hade stickat en jättefin tröja till henne. Å sånt är så kul o ha. Sen åkte jag Elin o mamma till Lekeryd o köpte glass, mums.
Nu ska Jonas tända grillen i kväll igen. Vi tröttnar aldrig =D.
Igetligen skulle jag o Elin träffa Sandra o Linnea o fikat, men Jonas ville att vi skulle vara tillsammans o hitta på nått. Så då bestämmde vi i går att vi skulle på utflykt. Men det blev fika me grannarna i stället o mys i trädgården o det går ju det me, bara man är tillsammans. Vi är ju som sagt inte lediga mycke tillsammans....

I morgon blir det jobb igen =(..På torsdag ska jag gå ut o äta me några tjejer från jobbet. Blir Angelica, Tessan, Malin (kanske), ska nog fråga Shpresa o Ida me tror jag. Kul =)

Här är lite bilder från våran långlediga helg

Hjälper pappa o tvätta bilen

  
 påskafton Jonas o Anderas grillar Sandra

Söta Hanna   


Söta Engla
i kyrkan, pappa pratar  Elin leker i påse vid fikat

  

Elin nya tröja me å äter glass   snälla mamma
 

Detta va bara lite av alla mina bilder jag tagit i helgen, blev inte så många bra tyvärr.

Ha en mysig kväll

kramis


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0