Härliga vår

Å denna veckan har verkligen varit helt underbar. Sol, sol , sol hela dagarna, då trivs vi =).

I tisdags va Elin på 3 års kontroll hos  tandläkan, ville först inte slls öppna munnen, så jag fick sätta mig i stolen me henne i knät o då gick det bättre. Hade jättefina tänder =), trotts godisätandet =p.
Susse va me oxå.
Sen åkte vi till affären o inhandlade för brödbakning. Elin tycker det är sååå kul o baka så då tänkte jag att vi kunde baka något nyttigt bröd. ¨Så det blev något me Natruell yorgut, dinkelmjöl, bitar av aprikoser, bitar av äpple, pumpafrön, havregryn o massa olika frön i, o det va verkigen jättegott o nyttigt.
Gjorde tekakor me. De blev oxå jättegoda, recept från mamma. Hon kunde det till o me utan till när jag ringde o frågade henne, hm hon har nog bakat det ett antal gånger me tanke på att vi va 5 barn där hemma.
Susse hjälpte oxå till =D. Tur att jag har henne. Världens bästa syster.

På onsdagen va det BVC som kom på besök för en 3 års kotroll. De kollar så att de kan vissa saker, som under stolen, gämte, över osv. Hon blev godkänd.. Hon hade me sig lite leksker i en påse, gissa vem som hade snått saker ur den, hittade en gömd på hennes rum på kvällen. Knäppfia, så jag får väl åka in på bvc i Tenhult  o lämna tillbaka stöldgodset =). Annars va vi bara ute hela den dagen, å så härligt det är. Madde kom upp me Engla me, mysigt att bara sitta där i solen o njuta o tjata lite. Lilla Engla bara sov, så snäll är hon.
Tror vi va ute 6-7 timmar i onsdags, så vi sov riktigt gott den natten.

Torsdagen skulle Elin gått till dagis egetligen men hon ville vara hemma o mysa me mamma stället. Å vem kan mottstå nått sånt? Inte jag. Så jag fick ringa till dagis o säga att hon va ledig.
Va ute i trädgården, har ju gungor o massa olika cyklar, sandlåda, bollar så hon har ju saker o leka me ute. Snart får vi nog sätta upp hennes stora studsmatta. Det blir kul för henne. Hon tror att det är sommar nu för solen skiner, så hon vill gå barfota i gräset....Men då säger mamma strängt nej =p
Sen bar det i väg till Lekeryd o träffa Susse. Där åt vi glass i kiosken, mums. Sen åkte vi hem till Susse o blåste såpbubblor, det är ju favo. Hon kan hålla på i flera timmar me de där såpbubblorna. Synd bara att hon råkar hälla ut dem hela tiden så man får köpa nya hela tiden, hm blir dyrt i längden....

Fredagen va Elin på dagis o jag skulle sova för jag skulle jobba natt. Sov till halv 11 sen gjode jag mig i ordning o åkte in till stan för att träffa Susse. Så nu har vi änligen köpt dop present till Engla.
Hittade en vårjacka till Elin me som va halva priset på, som jag faktist hade kollat ut innan så 150 kr för den =).
Hittade även en häxa som man hänger i fönstret, så jag kunde inte låta bli att köpa den till henne. Hennes farmor har nått liknade, o hon bara älskar den. Så den hänger i hennes fönster nu, hon blev jätteglad för den.
Jag hittade lite oxå, måste ju köpa lite så magen får plats. Men det är ju så bra mode nu så man behöver ju inte köpa mammakläder. Det tycker vi om.
Så härligt det va o gå på stan när det är så fint väder, är nästan aldrig på stan åker alltid till a6. Men jag saknar Gina där uppe....
Hämtade Elin vid 2 på dagis. Åkte hem o va ute lite innan jag skulle åka o jobba. Började vid 18.00 -07.00. Gick bra faktist förutom att jag får sååååå ont i ryggen efter 7-8 timmar =/. Måste nog byta skor el nått. El så är det foglossning, urch det vill jag inte att det är. Vill jobba den tiden jag har kvar innan jag går hem.


I dag sov jag till 12 typ. Sen gick vi ut på altanen o jag åt frukost. Första gången i år. Elin o jag satt bara o njöt. Hoppas detta vädret håller i sig nu närjag är lång ledig. Är ledig från o me i dag - nästa tisdag, härligt. Jonas är ledig nu på måndag me för vi ska på ultraljud. länktar såååååå.
Ikväll ska vi grilla lite. Tror Susse o Tias kommer me.Så nu ska vi åka o väg o handla lite till kvällen.

Ha en jätte mysig lördag kväll

kramis




    

 Lite bilder när vi varit ute...

Kommentarer
Postat av: Änglavakt

låter som att du haft en bra vecka och som sagt vädret har ju varit jättebra. det där brödet låter ju jättegott, kunde man kanske få receptet? Hoppas ni får en fin helg nu, kram kram

2009-04-04 @ 18:45:59
URL: http://anglavakt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0