På a6 me Angelica

Började dagen me att sätta på kaffe göra mig i ordning innan lillan skulle väckas för dagis.
Väckte henne runt 8.00. Skulle va på dagis k 9.00. Då har man tid med lite krångel oxå. Det går ju inte alltid som man vill om man säger så. Påtagning me kläder kan ta längre tid än ni tror. Det är en kamp varje dag. Å när man väl fått på dem, så efter några timmar så kan hon komma springande naken i gen. Då blir det samma visa i gen =(. Jaja
Myste lite i sägen å busade lite innan hon gick upp och åt frukost. Blev tomtegröt i dag. Tog faktist på sig själv i dag duktig tjej. Men hon skulle ju till dagis i dag å då brukar det gå lättare. Packade hennes rosa prinsess ryggsäck med en festis och en banan.
Gick bra å lämna som vanligt. Sen måste man ju passa på att göra något som man inte kan när Elin är me.....Shoppa =)
Sen bar det i väg till Angelica min jobbarkompis. Världens snällaste tjej. Har nog kännt henne i 8 år nu och det känns som man bara blir bättre å bättre kompis me henne. Hon har 3 flickor på 12 år, 10 år och 6 år. Hon är en sån snäll mamma som gör typ allt för sina barn och allt hemma (hm känner igen det). Hon bryr sig verkligen om alla me. Hon är så bra att shoppa me oxå. Om man hittar något snyggt och om man tvekar så säger hon alltid köp den, det är du värd el den skulle du vara jättefin i =) Så ska det låta hihi. Eller om jag hittar nått till Elin. Så säger hon, tänk va söt hon skulle va i den. Trotts att Elins gadrob är så full nu att hyllorona trillar i hop så blir det alltid att man  köper kläder till henne. I dag blev det en rödrandig hallo kitty tröja och ett par rörandiga hallo kitty strumpbyxor. Elin älskar hallo kitty. Så nu måste vi köpa en ny byrå till henne så att hon får plats me allt. Köpte faktist inget till mig själv (är stolt).....
Sen åt vi på Soya som vanligt. Har nästan blivit att vi går på stan varje torsdag då jag är ledig å Angelica jobbar kväll. Men förra torsdagen va vi i Ullared 5 tjejer från jobbet. Det va jag , Angelica, Jenni, Tessan och Gunilla. Riktigt kul faktist.
Jaja sen luktade jag ut en parfym som jag ska önska mig. Det står mellan Paris Hilton el Cristina Agulera (hm vet inte hur hon stavar). Jonas får väl lukta ut vilken som är godast. Spillde dock en äcklig stinkane parfym på hela handen precis när vi kom till a6 så jag har kännt den hela dagen nu. Forftrande luktar det fast jag tvättat händerna massa gångera. Fått huvudvärk av den.  Jaja sen åkte vi hem. Skulle hämta Elin kl 13.00 och Angelica börjar jobba kl 14.00.
Åkte ner en sväng till pappa å gungade lite och lekte me  katterna (pappa har en stor gård me kor å katter).
Sen har det väl inte hänt så mycke. Vi har kollat på nån Prinsess film här. Vi somnade båda 2 =). Hon låg där gämte mig å myste i soffan det går nästan inte hålla sig vaken då.
Jonas är väl på a6 och köper presenter =). Men han kommer nog snart. Så nu ska jag å skruttan gå ner och duscha.
Urch i morgon börjar jag jobba igen =(

Ha en mysig kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0