vems är katten ???

Ända sen i torsdags kväll har Elin varit sjuk. Tråkigt. Hög feber, lugn =) och har inte äns velat a godis. Då är man riktigt sjuk om man heter Elin och inte vill ha godis,för det skulle hon kunna leva på i fall det skulle vara så =)...Jaja så är väl alla barn kan jág tänka mig.
Så denna helgen va rätt lugn. Jag å Jonas va på ikea å handlade lite. B l a en byrå till Elin då, för att få plats me alla hennes kläder =). Sen blev det lite andra affärer me (som vanligt). Jonas föräldrar hade sjuklingen. Tur att man har dom. De ställer alltid upp när man behöver barnvakt eller om det är något annat. Men Elin är ju deras ALLT.

På söndagen va han här i gen han som gör våra badrum. Gjorde lite underabete i gen då. Är inte riktigt klar me det än. Får se när han komme igen...

I går kväll hörde jag bara att det lät något utanför huset. Öppnar då ytterdörren. Där står en  svart katt och jamar. Den såg jätte hungrig ut. Elin blev helt uppspelt. Katten va hennes helt plötsligt och en skulle ha mat sa hon för den va hungrig sa hon =). Så jag fick snällt ta något vi hade i kylskåpet. Lite potatismos och mjölk. Ni skulle bara ha sett henne, hon va så glad att få hjälpa denna stackas katt. Hon stod i fönstret  och kollade på den hela kvällen nästan. Den är snäll mamma säger hon till mig. Nu i dag så for hon vaknade så sa hon. Mamma katten är hungrig. Den vill ha köttbullar och mackaroner....Gullig hon är. Jonas hade gett den ost i morse sa han...haha han tycker synd om den me..... Vi gick upp och kollade efter den då låg den på altanen och sov.. Elin sa att den måste få mat. Så den fick lite potatis, sås och kött.  Här lilla katten sa hon och ropade på den....Den är snäll mamma jag lovar säger hon till mig. Sen skulle den ha mjölk me tyckte hon =). Så hon hämtade djup tallrik och hällde upp så snällt till den. (hon brukar annars va rädd för katter).. Så roligt att se att hon bryr sig så om en katt hon inte äns vet vems den är.....Hon tycker bara att den ser hungrig ut. Sen fick hon för sig att den frös me. Hämta filt mamma. Den skulle till och me få hennes rosa älskings filt. Men det satte jag stopp för. Fick leta upp en filt vi inte använder. Så den bäddade hon till den...Gulligt, så nu har hon någon att pyssla om me.....Hon tjatar ju typ varje dag om att hon vill ha ett syskon, som hon ska pussa och krama på =)...hihi
Hon länktar efter sin kusin säger hon som Mattias och Madde ska ha.....Vi får väl se är det blir syskon till henne =D....
Ne nu ska jag ta hand om min lilla sjukling. Hon är bättre nu så i morgon ska jag jobba igen. Jobbar bara 1 dag denna v för på torsdag fredag är jag ledig. Men sen jobbbar jag dag hela helgen. Men det är helt ok. Vi har faktist riktigt kul när vi jobbar helg =)... Snart kommer mormor och hälsar på, kanske farmor och farfar me....De har länktat efter henne nu när hon varit sjuk..

ha en mysig kväll =)

Kommentarer
Postat av: Lotta Blomberg

ÅH så mysit ni verkar ha det :-D Puss Kram!

2008-11-04 @ 19:19:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0