Måndag

Jobbade fredag natt, gick riktigt bra. Har ju bra fika kompisar =D. Annars hade nog inte gått att jobba 13 timmar om man inte har nån att tjata och fika me. Läste en bok me, får ju passa på när man är på jobbet. Hemma hinner man ju aldrig.
Lördagen sov jag till halv 1. Han kakel mannen va här. Han gjorde hela stora badrummet utan golvet. Började lite på lilla. Sen på söndagen så gjorde han klart lilla, bara fogen kvar. Så nu är det bara stora badrummets golv kvar och fogning =D. Så skönt att få det klart snart. Blir riktigt snyggt faktist. gjorde lite ovanligt i den lilla. Svart kakel golv, vita väggar och den väggen som är när man kommer in rätt fram blev vinröd glas mosaik. Såååå snyggt blev det.. Såg det i ett reklamblad från Beckers tror jag(inte va den billig heller kan jag ju säga). Lägger in bilder sen...Elin hjälpte ju till för fullt. Hon satt å byggde me kaklet och langade till honom. Hon höll på att tjata i hjäl honom på lördagen så Jonas fick åka iväg me henne till farmor och farfar.
Så hon va där hela dagen nästan. Vi hämtade henne vid 4 tiden tror jag. Sen blev det myskväll me lite godis. Åt palnka igen då. Elin fick en egen (gjorde liten). Hon blev överlycklig för förra gången blev hon jätte ledsen att inte hon fick nån
planka. Hade bara lagt upp mos och kött å tomat på ett fat till henne då. Men det dög ju såklart inte....

Söndagen blev rätt så långsam. Han här och kaklade så jag å Elin åkte ner till Tias å Madde en sväng. Gick in till pappa för att hälsa på, där va det bebisar överallt. pappas nya frus barn har fått tvillingar, de 1 månard nu. Sen har hennes andra dotter me fått bebis, men den va 5 månarder. Så det gnyddes och urrade i varje hörn =). Så mysigt låter det. Jag kunde bara inte låta bli. Känner inte dem så jätte väl men jag frågade lite försiktigt får jag hålla den lilla tjejen??  Hon väger nästan 1 kg mer en pojken(Algot) som bara vägde 3 kg nu och flickan (thea) nästan 4 kg. Kändes säkrast att hållla den största av dem. Men de va såååå små. Elin blev jätte avis. Fick bara hålla en liten stund för Elin skulle sitta hos sin mamma. knäpp fia,
Åkte sen in till stan en sväng för att kolla på lampor och blandare till tvättställen och duschen..Hm det finns verkligen varierande priser på det där kan jag meddela. Herregud vilka priser det finns på vissa. Men man får nog inte ta för billiga heller för det ska ju hålla. Kollade på handdukstork me, jag ville ha rosfritt. Men det blir nog blank i alla fall. Det skilde nästan 6000 kr i pris på dem. Skulle ju aldig betala bara för att de inte är blanka. Jaja.
Nästa projekt är ju hallen, den fula gula hallen ska bort och det är snart hoppas jag. Har hatat den sen vi flyttade hit. Efter det blir det väl köket....=) längtar ´

På söndag kväll lagade jag gulach soppa me vitlöksbröd mums (lukar inte gott idag). Kollade på ensam mamma söker.

I dag har inte hänt så mycke. Rensat ur Elins gadrob. Blev 2 kartonger som ska upp på vinden och nästan en låda me kläder som jag tänkt sälja på tradera. Sålt 2 gardin par där i dag. Det är riktigt kul att hålla på me sånt där.

I morgon ska vi åka till sandra en kompis i Taberg. Hon har 2 flickor Thea 3 år (fyller4 i jan) och Hanna 1,5 (fyller 2 i mars). Elin och Thea såååå bra kompisar. De tjatar om att de vill leka gämt, kul. Sen kommer nog Cissi med sin Albin som är 3 år. Blir kul. Sen åker vi nog till mamma me och hälsar på för hon bor ju i Norrahammar inte långt där i från.
På onsdag kommer Vickie hit en sväng får se i fall jag hinner me och träffa Madde me(Tias madde) på förmiddan för Vickie kommer på eftermiddan. På torsdag ska jag träffa Angelica. Så denna v är uppbokad. Skönt att vara det i bland me. På fredagen jobbar jag i gen,
På lördagen ska vi ev träffa sandra, Ade Cissi och Per utan barn och ha lite kul =). Mamma o Olof ska Elin. Vi kanske sover hos mamma då för det blir väl att vi är i Taberg så det blir väl smidigast så. Får se va Herrn i huset säger om det..vill han säkert inte som vanligt....

Ne nu ska jag slinga håret och städa av här innan jonas kommer hem.

Ha en mysig kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0