julpyntat/invigning

I fredags jobbade jag 6-12 skönt =). Sen åkte jag å Susse in till stan för den sista julpyntshandlingen.
Men det blev inte så mycke handlat faktsit. Tänkte köpa lite julklappar me men det va så mycke folk och jag orkade inte stå i kö så jag får ta det en annan gång. Men nu börjar ju julen närma sig så man måste nog börja handla nu. Å det tycker vi om =D. En andledning att handla hihi tycker det är sååå kul. Hm har jag problem kanske =p
Nej det får vi inte hoppas...
Elin va hos farmor och farfar. Alltid lika kul tycker hon.
På kvällen blev det bara varmamackor. Somnade väl runt 22.00 i soffan som vanligt denna fredag kväll. Är ju såååååååå trött när man jobbat förmiddags veckan. Tur att det bara är 1 v i månarden.
Snart är jag jätte lååååång ledig. Hela 6 v på veckorna..
Jag jobbar ju helger å då är jag ledig under v och när jag ska gå på precis innan jul så stänger de av i 2 v. precis de veckorna som jag skulle jobba. Så nu är jag ledig 2 v innan jul, sen 2 under jul å nyår å sen när de öppnar igen så jobbar jag helg så då är jag ledig i gen..Såååååååå skönt kommer det bli. Å helgerna är inte alls jobbiga, är såå bra jobbarkompisar jag har så det är bara el nästan bara kul att jobba. Skönt att man känner så =)
Jaja nog tjat om jobb...

I går så va det julpynt som försegick här. Puttsade alla fönster i hela huset (känner mig väldigt duktig faktist). Är inte så ofta man gör det. Jonas tog utsidan (+ i kanten) å jag insidan.
Bytte gardiner i 3 rum me. Bliv riktigt fint faktist. Blir så mysig  när man julpyntar lite. Tur att det är jul en gång om året. Va tråkigt det skulle vara utan den...Stackas Elin hon hade nog inte kul. Va typ kaos här. Hela bordet fullt med gardiner, stjärnor, dukar mm. Strykbrädan och strykjärnet stod i vägen i köket så hon kom knappt fram. Saker på hel golvet. Elin gick och tjurade och sa att hon inte hade nått att göra, för ute ville hon ju självklart inte vara. mammas tjej det där. Men hon fick ju hjäpa till med det hon kunde. Typ sätta lite saker i fönstren.
På kvällen tände vi ljus i hela huset, till å me i badrummen. va så mysigt här så. Elin bara gick å mös.
Det blev fylld fläskfilé. Fyllde med soltorkade tomater, färsk timjan och vitlök. Stekte fläskfilen i massa vitlök och smör...Kan ju säga att den blev jätte god (fast jag är genomförskyld så kände jag det), blev potatisgratäng till det och sallad.  Jätte gott om jag får säga det själv =D. Jonas sa att det är synd att du inte är kock , det tar vi som en komplimang. Vi åt ju samma mat förra helgen hos cissi o Per, men det va inte alls samma smak när gjorde den. Blev mycke godare när jag gjorde den =D.  Hm kanske har valt fel jobb hm (har nog det ändå)..
Elin somnade tidigt....
Sen skulle vi inviga duschen, Jonas överraskade mig med att han köpt champang (el moserade vin)...Så gulligt gjort. Han va så stolt det syndes på honom. Han brukar inte vara så där romatisk direkt. Men detta va jätte gulligt, så vi stod där inne me ljus tända och dimmen va på längsta och skålade.......Kändes inte som vårt hem vi va i. Så lyxigt kändes det.....
Så nu är det badrumet invigt =p.................

I dag kommer Madde o tias hit på en fika. Sen blir det nog staden för vår del . Julmarkand där i dag. Vi måste ju ta en snack me tomten om Elin ska få några paket =)..Det har vi sagt till Elin i alla fall.
Nu kom madde o Tias.
Ha en bra söndag...

kramis


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0